sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

אותו לא יזהה אותו כלל ; כמו באותו מעשה במשה שהזדמן לבית מדרשו של רבי עקיבא ולא הבין שום מילה ממה שנאמר שם , אף על פי שהדברים היו אמורים בתורתו שלו . דמות האל בתודעה היהודית לדורות התעצבה לא כפי שהוצגה בסיפורי המקרא , אלא יותר מכך כפי שהוצגה אצל חז " ל , אצל הרמב "ם ואצל המקובלים . מובן שכל אלה לא דיברו עליו בלשון אחת , ולמעשה תפסו אותו באופנים שונים לגמרי , ובכל זאת קטעי דברים משלהם התערבבו בתודעה הכללית ויצרו איזו דמות , אמורפית למדי ולא עקיבה , ואף על פי כן עיקשת ומתמידה . תכונות מתכונות שונות מיוחסות לדמות זו ; בין השאר היא עשויה להיות מיטיבה ומשגיחה , זועמת ומענישה , להתעניין בגורלנו או לזנוח אותנו . אבל דווקא מכלול אחד של תכונות ואופני התנהגות שנכרך בדמות זו במיוחד במקרא כמו נזנח , כמו נשמט מעולם הקונוטציות והאסוציאציות המאוחר יותר . או שמא לא נשמט , אבל הוא רובץ שם , כמו משהו שעדיף שלא לדבר עליו . ובכן , אני מבקש לדבר עליו . אני מבקש לכבס את הכביסה המלוכלכת בפומבי . משום שהדברים כתובים , משום שהסיפור הוא סיפור , משום שהוא תובע מאתנו משהו , מכוח השייכות , מכוח הזיקה , משום שהוא שלנו ועלינו המלאכה לספרו .

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help