sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

1 בספר זה נאספות קריאות בשאלת הספרות היהודית החדשה . זו קריאת " גופים ושמות " : אנו עוסקים בפרספקטיבות חומריות של סדרי המסורת ודורשים בשמותיהם של גופי תאווה וגופי מחסור , גלמים ויצורים , בעלי מומים , גופי תוגה ופצע . קריאה זו באה לסמן את משקעיה הפיזיקליים של המסורת ולעסוק בתחביר הממשי , ברקמת החי של לשון השמות . והרי השמות הם בחינת סימנים מיוחדים בשפה . בשמות מסתמנים הקשרי משמעות וקפלי זהות וחתימה . השם קורא ומשיב זיכרון ומעניק פשר לדברים . בהענקת השם הדברים נעשים קרואים וגלויים ונגאלים מן הדממה . זה שזכה בשם חדל להיות דבר ונעשה מעתה דובר ומדובר . זו מעלת השמות : השם פותח צוהר לקיום בר - משמעות בתחומה של השפה . ואולם בכוח השמות אין עדיין כדי למצות את ההוויה החומרית . " דבר - מה נותר " - שארית של קיום יצורי ; זוהי ממשות ראשונית , חומרית , חושית , הבוקעת בקולות בטרם היו המילים - בנהימה , בזעקה ובבכי , וטבועה במחוות בטרם היו השמות - ברעד הגוף , ברטט האיברים , בעליית הגרון ובפקיעת השפתיים . ממשות זו מועתקת לתחומה של הלשון ומתגלגלת מעתה ורוחשת בספרת השמות : מתוך שפיעת החומר , מן ההפרשות , מתפרשים השמות . זה פשרה של קריאת " גופים ושמות " : קריאה זו עוסקת במחזורי ההתגלות בעולמות החומר ובחיי היצורים ועומדת על קריאת השם בעולמם של בעלי מומים , גופי תאווה וגופי פצע . ואין זה רק שהשמות טובעים סימן ופשר בחומר וקוראים את הגופים לקיום בר - משמעות בתחומי השפה , אלא שהגופים גם משיבים לסדר השמות את תסיסת החומר ופקיעותיו , את המחוות , את הנשימה ואת הקולות . מקולות החיה - צווחה , געייה , קרקור ובכי - עולה הקינה ונעשית השירה , ומהם השמות נקראים והסיפור נכתב . לכן מה טעמה של קריאת " גופים ושמות " ? קריאה זו באה כאמור להאיר

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help