sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

היכרות ראשונה ראשוני המתיישבים היהודים בוואדי אל חנין , שלימים נקראה נחלת ראובן ואחר כך נס ציונה , נקלעו לנוף קדומים שאותו היטיב לתאר האיכר הסופר משה סמילנסקי בבואו לכתוב את תולדות נס ציונה ביובלה הראשון . וכך כתב סמילנסקי ( בשינויים קלים ) : " דרך המלן " הרחבתן , סבל צר , שחמורים , גמלים וסוסיירכיבה עוברים מ , ן " _זרן המלך " _? ז / ~ ךה " סבל צר אף הוא , < ך / ממוזגים יחד , בצאתם מיפו לעבר החולות , סגלי הים התיכון ליחנו אותם . החולות נגסו מדי סנה באדמה הפורייה סממזרח להם והסבל נדחק אף הוא מזרחה . סתי הדרנים נסארו ממוזגות עד לעיךהקורא _, מעיין נרפס קטן הנובע למרגלות החולות . מסם נתפלגו : זרוע אחת פנתה לעזה , התפתלה לרגלי החולות עד לנחל רובץ , המוסך את מי מיו המתוקים , מי גסמים , מן הוואדיות הנמתחים מעבר הרי יהודה ומוליכם אל הים . הדרך חוצה את הנחל , מגיעה ליבנה ונמסנת עד עזה הסוכנת לחוף הים , כאחותה יפו . הזרוע הסנ " ה פנתה מזרחה , פנייה חדה , ומתמסכת במקביל לדרך עזה , באלכסון , עד לעמק צר ונאה , המסתרע בין סתי סורות סל גבעות . כאן סבה הדרך ומתפלגת לסת " ם . - סלוחה אחת נמסכת דרומה לכפרים סבסביבת יבנה , והסנ " ה פנתה מזרחה לעבר חירבתידוראן ( לימים , רחובו ת ) , אל מרגלות הרי יהודה , ומוואדי סרר פנתה דרומה אל חברון , עיר האבות , בת ההרים . העמק הצר והיפה הזה ס בין סתי סורות הגבעות , נקרא בפי אנסי המקום ואדי אל חאנין , "עמק הסוסנים " . בבוא הגסמים הראסונים לבס העמק הזה אדרת סל עסב ירוק ופרחי שזה , מתנת הסמים . אבל סוסנים , גידולי יד אדם , אץ בו . מדוע אפוא נקרא העמק על סמם ? בפי הערבים הייתה סגורה אגדה על סיח י גדול סיסב עם סבטו בעמק הזה וסמו הלך לפניו מדמסק בצפון ועד מצרים בדרום . הסית י נסא לו לאיסה נסיכה מצרית יפהפייה והביאה לאוהלו סבעמק . למראה הנוף הצחיח נעצבה הנסיכה ופניה קדרו . כדי לסמח את לבבה חפר הסית י 350 בארות ונטע גן סוסנים ליד כל אחת מהן . מדי יום היו מביאים לרעייתו ייליבריקיי כד מים זכים מאחת הבארות וזר סוסנים מאחד הגנים . על סם הסוסנים הללו נקרא העמק ואדי _ חנץ א , " עמק הסוסנים " . חלפו סנים והסיח י ואיסתו הנסיכה הלכו לעולמם . הסבט ירד מגדולתו והתפזר וממאות הבארות סרדו עסרות , רובן חרבות וסתומות . מגן הסוסנים לא נותר אלא סם המקום . ליד הבארות ססרדו צמחו עצי תפוזים חסונים , מורכבים על כנות חוסחס , ספרים מסובח וסמו הולך לפניו , הלוא הוא ה " סאמוטי יי הי פואי . צמחו סם גם עצי רימון , סכל אחד מן הפרות סהניבו מכיל תרי " ג גרעינים , כמניין המצוות במסורת היהודית . וסני דקלים תמירים וזקופים צמחו סם והניבו תמרים מתוקים כדבס . במקום סבו התפלגה דרך יפויחברון עמדה מימי קדם חצר רחבה , מכותרת גדר חיה סל סיחי צבר קוצניים , ובגדר פתח סבימים עברו סגר עליו סער . בתוך החצר היה מבנה עתיק ורעוע ססימס " חאן " , אכסניה לעובריידרך , ולידו באר יסנה סהופעלה באמצעות יי אנטלה יי סיצאה מכלל סימוס . זה המקום שאליו הגיע בשנת 8831 האב המייסד של " נחלת ראובן " ( לימים , נס ציונה ) , הלוא הוא ראובן לרר . עמק השושנים

עיריית נס ציונה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help