sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

להצטרפות לשדה . זאת מפני שההמרה פועלת בשני הכיוונים : ההון התרבותי והסימבולי מלכד את קבוצת הדומים ומעצים את כוחם המשותף . היכולת לדבר על יין משמשת כשער כניסה לסיטואציות חברתיות ועסקיות רבות ומשמרת את גבולות הקבוצה . מתוך כך נחשפות הקבוצות שאינן לוקחות חלק בערבוביית התענוג והעסקים . אין מדובר רק במי שידו אינה משגת לשלם את " דמי הכניסה " למועדון , ולפיכך נשאר מחוץ למעגלי ההשפעה והכוח . המחקר הראה שיין הוא גם סוגיה מגדרית . נשים נתפסות כמי שאינן יכולות לקחת חלק בעולם היין ; הן שותות יינות " פשוטים" וחסרי תחכום ( ואלה אף מכונים " יינות נשיים " ) , ולפיכך מוגבלות בעומק כניסתן לשדה . אין מדובר רק בתחושת אי - שייכות בסיטואציות חברתיות מסוימות - אלא בהדרה של ממש מהמועדון הבלתי - פורמלי של היין , המשמש כתנאי לא כתוב ללקיחת חלק בעולם הכוח והעסקים המודרני . כל התובנות שלעיל מתכנסות לכדי קריאה מחודשת של התפנית הסוציולוגית בשנות השמונים של המאה העשרים ועליית המעמד הבינוני החדש בישראל . התזה הדומיננטית בחקר התקופה היא זו של ה " עולמקומיות " ( . ( glocalization טענתה הבסיסית היא שהחברה העכשווית מובנית כתוצאה של שני תהליכים סותרים לכאורה אך משלימים בפועל - גלובליזציה ולוקליזציה . התהליכים הגלובליים של זרימת הון ומידע נתקלים בהתבצרות מקומית מצד מוסדות מסורתיים , תרבותיים ודתיים המבקשים לשמר את הקיים . בהמשגה של אורי רם ( בעקבות בנג ' מין ברבר ) מדובר בניגוד בין מקדונלד ' ס לג ' יהאד , או בניסוח מעט רחב יותר , אמריקניזציה מול מסורות מקומיות . לטענת רם , במקרה הישראלי מנצחת האמריקניזציה בכל הקרבות שבהם היא משתתפת - תוך האחדה והשטחה תרבותית ומתן העדפה לזרימה חופשית של הון ומידע - שעה שהגורמים המסורתיים מנהלים מלחמות מאסף המחזקות ומבצרות כיסי התנגדות בשולי התהליך . כך מותקפת מדינת הלאום , כמעשה וכרעיון , משני כיוונים סותרים . מצד אחד , גבולותיה מתערערים בגלל זרימת ההון והנרטיב המרכזי שלה מאבד את בלעדיותו בשל זרימת המידע החופשי . מצד שני , המסורות המקומיות מבכרות תמונת עולם ישנה ומסורתית , כמעט שבטית , המתעלמת מהמדינה כגוף פוליטי מודרני המחויב לסט של חוקים , ערכים ופעולות . מול תזה זו אבקש להעמיד תיאור חלופי , שחשיבותו טמונה בכך שהוא

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help