sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

כשנפרדתי מהם בין שני הסמסטרים . רק מהילדים ביקשתי להמשיך ככל האפשר כרגיל , עד שידענו שהסוף קרב והתכנסנו כולנו ללוות את האיש שאהבנו כל כך בימים שלא ישובו . באפריל 2004 הסתיים המאבק . יואל היה בן חמישים ושתיים . נועם הבכור ומירית הספיקו להינשא בדמדומי חייו . אלה בתנו האמצעית החלה לימודי תקשורת במכללת ספיר , וענבל הצעירה רק חגגה את יום הולדתה השמונה עשרה . אדמת לבי הייתה חרוכה כמקום ששרפה גדולה כילתה את כל מה שצמח וחי בו . עשר שנים לאחר מכן אני מבקשת לשוב אל סיפורו של הקישון . אני מושכת את תחילת הכתיבה כאילו עוד אפשר להתחמק מהמסע הצפוי לי . סחור - סחור דנה בתוכי בכל אפשרויות המילוט . מסדרת מגירות ומדפים בארונות ומנסה להאמין שיש פתח אחר לצאת אל העולם במקום להיכנס למערבולות הסוחפות . אני נמשכת לשם כמו אז בלי להבין . בדחף פנימי של כמעט פורענות עם חוויית מחויבות שאין לה הסבר . שוב אינני שליחת הציבור כמו בימים שבהם הייתי פסיכולוגית מחוזית בפינויים של תושבי גוש קטיף מבתיהם ; שוב אינני נדרשת לעוד מאמר או מחקר עיוני . הפעם אני מבקש לספר , דרך עיניי שלי , על האמת והחובה בפרשת הקישון , על הארץ שלנו , על האנשים החיים בה , לוחמים ומפקדים בצבא , על השגיאות הקטלניות , על אלו שברחו מאחריות ועל אלו שלקחו אותה על כתפיהם . אני רוצה להתבונן במרחב הישראלי שגווניו המרובים נפרסו לרגליי . סיפורי שלי וסיפוריהן של משפחות אחרות , שמקצתן יובאו בשמן המלא ואחרות יישארו מאחורי מסך השתיקה המכבדת את פרטיותן , משובצים במרקם המשותף של החיים בארץ הזאת . רעידות אדמה מתרחשות בגלל לחץ רב בליבת כדור הארץ , המחפש לו אפיקים להתפרץ . לעתים המוקד של רעידת האדמה כה עמוק על קרקעית הים , עד כי רק אחרי מאות קילומטרים ייראו גלי הצונמי האדירים המתנפצים אל החוף בהחריבם את כל העומד בדרכם . לו הייתה רעידת האדמה של חשיפת פרשת הקישון מתרחשת עמוק בתוך הצבא , וגליה לא היו נישאים ומתנפצים בעזרת התקשורת ומאיימים להרוס את התשתית היציבה של הקונצנזוס המשותף לציבור באמון בצבא , ייתכן שהפרשה הייתה נשארת במעמקים חשוכים כמו ספינות שטבעו ושאיש לעולם לא ימצאן . יותר מעשר שנים חלפו מאז הסתיימה לכאורה פרשת

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help