sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

שלושים שנה לאחר מכן בביתנו בלהבים היינו כאיש ההוא . הילדים גדלו - אהובים , מאתגרים . משפחה רגילה , פרטית , נטמעת ביישוב הקהילתי שבו בנינו את ביתנו , בלי לבלוט , בתחושה שסוף - סוף ניתן לנו להיות כמו כולם ובה בעת להיות רק עצמנו , רק עצמי . שנים רבות ניהל יואל את מערך העבודה בשירות תדיראן בשלבו את יכולתו הטכנית המצוינת עם החיבה ללקוחות , לטכנאים , לאנשי צוות המשרד ולעמיתיו ברחבי הארץ . לימודיי האין - סופיים היו חלק משגרת חיינו . באותה העת כבר הסתיימה כתיבת הדוקטורט שלי בפסיכולוגיה , ונדמה היה שגם במסע הזה אפשר להתרווח מעט . בשבתות הנינוחות הייתי יורדת לקליניקה מתחת לבית , במפלס הגובל עם הגן , ובעודי מכינה עוד הרצאה או מסכמת דוח פסיכולוגי , הייתי רואה את יואל מטפל בעצים ובצמחים הפורחים בגינה . מדי פעם בפעם היה מביט בי מעברו השני של החלון וכמענה לדיאלוג משותף ארוך שנים היה עושה שימוש יצירתי בשפתי המקצועית ומסכם בקצרה : " זו התרפיה שלי " . הייתי מביטה באיש השלו והנינוח הניבט אליי מהחלון וחיוכו ממיס את לבי כמו אז , כשהייתי נערה צעירה כל כך , בסיפוק ובמלאות של שמחה על השלם גם כשהוא אינו מושלם . צלצול פעמון האזהרה הראשון על כך שהשקט הזה זמני ושברירי אל מול פגעי העולם העלולים להגיע אל מפתן ביתנו , נשמע בשבת אביבית בסוף מאי . 2000 בעמודי מוסף ידיעות אחרונות בלטה הכותרת " צלילה ממארת " , ואחריה התחקיר שעשו העיתונאים צדוק יחזקאלי וענת טל-שיר על ריבוי התחלואה בסרטן בקרב לוחמי השייטת שהתאמנו וצללו בקישון ( יחזקאלי וטל - שיר , 26 , 2000 במאי ) . האזעקה נשמעה מרוחקת כל כך עד שכמו רבים אחרים העדפתי להשתיקה ולהמשיך בסדר חיינו , מסרבת להכניס אליו איום וחרדה . חודש וחצי לאחר מכן הסתובבתי לבדי בלונדון , נושמת אנגלית ואת החירות המוחלטת בפסק הזמן שלקחתי . פתאום , במפתיע , שמעתי את אי - השקט ואת צעקתו , שכל כך לא התאימו למקום ולזמן . עשיתי כמעט כל מה שאפשר כדי לסלקו , ולא יכולתי . בלונדון הייתי רחוקה כאוקיינוס של זמן משירותו הצבאי של יואל ומהתקופה הארוכה שאימן חיילים בסירות הגומי בקישון . פצעי מלחמת יום הכיפורים ואימת הסירות

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help