sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

מן הבוקר ועד הבוקר למחרת . כך בגן , כך בימי בית הספר היסודי , וכך עד אמצע בית הספר התיכון . ופתאום , יום אחד , ראה אותי מישהו בנפרד , ולא רק כחלק מהקבוצה שכונתה כיתת " מענית " , גדוד " אדמית " , חניכי " מבואות הנגב " ועוד שמות קולקטיביים שסימנו את היער כאחד ולא את עציו השונים זה מזה . הייתי בשבילו משהו שלא ידעתי כלל על קיומו : מי שאני בלי לבקש ממני דבר נוסף . ממרום גובהו היה גוחן בעדינות לאדמה , חושף רקפת שנחבאה לה ואחר כך מוריד מעליו את מעיל הפליין מידה XL שקראנו לו " מעיל הטייסים " , מטביע אותי בתוכו , מחייך ואומר שעכשיו חם לו . הייתי נערה מאוהבת בנער שהלך פעמיים מראש הנקרה לאשדוד כדי להתגייס לקומנדו הימי . בפעם הראשונה המסע נגמר בבית החולים תל השומר לאחר שדבורה עקצה אותו סמוך לעין . הוא לא ויתר ויצא למסע נוסף . צלצול הטלפון הציבורי שעמד מתחת למתלה המעילים בכניסה לחדר האוכל והצעקה הקוראת בשמי בישרו לי כי השיחה מיועדת לי . מסע הגיבוש לשייטת הסתיים לאחר חמישה ימים ללא שינה בהליכה רצופה לאורך חוף הים . במבואה של חדר האוכל הקיבוצי , בתוך הרעש סביבי , שמעתי אותו מבקש שאבוא אליו . באותם ימים עוד לא ידעתי כמה נדירות יהיו בקשותיו ממני . לרגע תהיתי אם לא היה זה ההד המתעתע של קו הטלפון והרעש מסביב , ואם לא את קולי שלי ואת בקשתי הכמוסה להגיע אליו שמעתי . אבא שלי , שתמיד היה בתפקידי ציבור עם רכב צמוד , הסכים במחווה חד - פעמית לקחת אותי לשם , מרחק של שעה נסיעה . באותו ערב נכרתה בינינו ברית שמעולם לא הופרה . בחדר השינה המשותף לי ולעוד שלושה בני משק החלפתי את תמונת ואן גוך הדהויה בפוסטר גדול הקורא להתגייס לקומנדו הימי . מאותה העת היה השירות הצבאי במסלול ההכשרה ארוך השנים של השייטת למשאלה שלי , שאימצתי לי , עד שנתפוגגה אמונתי בה שנתיים או שלוש שנים מאוחר יותר . בשלוש השנים שחלפו מאז מלחמת ששת הימים כבר נפערו סדקים באמונות המוחלטות שסבבו אותנו . בקיעים אלה נוספו על אלה שכבר החלו לצוץ בסבך מחשבותיי : ספקות בסוציאליזם המקודש , בתנועה הקיבוצית ובערכיה ובייחוד בנפלאותיו ובהדרו של החינוך המשותף . אולם בכל הנוגע לאידאולוגיה הציונית ולצה " ל עדיין הייתה בי

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help