sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

לקדם שילוב בין צדק חברתי , שלום וכבוד לקהילה הגדולה של החיים על גווניה , וזאת על מנת לשמר ולשחזר את המערכות האקולוגיות של כדור הארץ ( . ( UNESCO , 2005 פיתוח בר - קיימא ( פיתוח העונה על צרכיו של הדור הנוכחי בלי לפגוע באפשרויות של הדורות הבאים לענות על צורכיהם ) וקיימו ּ ת ( זו עוסקת במכלול ההיבטים אשר משפיעים על סיכויי ההישרדות , על ההמשכיות ועל איכות החיים של המין האנושי לאורך זמן ) מחייבים התבוננות מורכבת ורב - תחומית הבוחנת כל פעולה מכמה זוויות – סביבתית , חברתית , כלכלית ופוליטית . אשר לסוגיית החינוך הרי שגישות שונות ( שהכותבים בספר זה מייצגים ) בוחרות במונחים שונים : ' חינוך לפיתוח בר - קיימא ' , ' חינוך סביבתי ' , ' חינוך לקיימות ' , ' חינוך סביבתי לקיימות ' ( . ( McKeown & Hopkins , 2003 חלק מן העוסקים בתחום רואים בחינוך הסביבתי קשת רחבה הכוללת גם את החינוך לקיימות , ואילו אחרים גורסים שבחינוך לקיימות נכלל החינוך הסביבתי . אולם תהא הגישה אשר תהא , כולן מתאפיינות בדאגה למשאבי כדור הארץ ולכל היצורים החיים ובוחנות את השפעות החברה , הקהילה , התרבות , הכלכלה והפוליטיקה עליהם (; Bonnett , 2006 ; Smyth , 2006 . ( Stevenson , 2006 כל הגישות חותרות לטיפוח אזרחים מו ּ דעים ומחויבים לסוגיית הקיימות , כאלה שיבטיחו את רווחת חייו ושגשוגו של המין האנושי . החינוך לקיימות גם יכול להוות מסגרת למגוון דרכי חינוך , שכן יש הכוללים בו מושגים דוגמת ' חינוך הומניסטי ' , ' חינוך ביקורתי ' , ' למידה משמעותית ' , ' חינוך הוליסטי ' , ' חינוך לרב - תרבותיות ' ועוד כהנה וכהנה . בחינה של הק ְ ש ָ רים האלה ושל קשרים אחרים מופיעה בכמה פרקים של הספר . הספר דן אפוא בתפקידו של החינוך ביצירת תרבות בת - קיימא . פרקיו עוסקים במגוון תחומים : הגות , מחקר , ביקורת ומעשה . מטרתו העיקרית היא להגביר את מודעותו של ציבור המחנכים בישראל לנושא הקיימות , ולכן מוצג בו מגוון של השקפות ושל דרכי פעולה אפשריות . כך למשל מובעת בספר ביקורת על הפער בין ההצהרות והמחקר בתחום הסביבה לבין יישומו של החינוך הסביבתי בשדה ; בד בבד נסקרים בו מושגי יסוד , דרכי חשיבה , פדגוגיות ודרכי פעולה העשויים לסייע בקידום החינוך לקיימות בישראל . הכותבים בספר בוחנים את החינוך לקיימות בהתאם

מכללת סמינר הקיבוצים

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת

הסתדרות המורים בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help