sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מבוא אילנה אבישר קיימות וחינוך לקיימות הם תפיסות מורכבות המתבהרות יותר ויותר לציבור המחנכים . אני עצמי נחשפתי לראשונה למושג ' קיימות' בראשית העשור הקודם . באותה תקופה לימדתי כימיה ומילאתי כמה תפקידים בסמינר הקיבוצים , מכללה שחרתה על דגלה את קידום החינוך ההומניסטי . הקשר בין קיימות , חינוך לקיימות וחינוך הומניסטי היה אז זר לי ולמכללה . מאז ועד היום אנחנו לוקחים חלק בתהליך למידה והתפתחות רב - ממדי ומרתק של תפיסת עולם רב - תחומית , מורכבת ומאתגרת זו . הטמעת ערך האחריות החברתית - סביבתית בליבת המטרות של המכללה , פתיחת מסלולי לימוד ייחודיים בחינוך סביבתי לתואר ראשון ושני , קידום המעורבות החברתית בקהילה , הקמת מועצה ירוקה ו " יירוק " הקמפוס , קידום תהליכי למידה ארגוניים וחוץ - ארגוניים ( עם שותפים לדרך הנמצאים במוסדות אקדמיים אחרים , במשרדי ממשלה ובחברה האזרחית ) , שילוב בנייה ירוקה בתכנון המכללה החדשה – כל אלה הם רכיבים מרכזיים בפעילותנו בעשור האחרון . נוסף על כך בשלוש השנים האחרונות התכנסו במכללה אנשי מחקר וחינוך מהמכללה ומחוצה לה , ופעלו כדי להוציא לאור קובץ מחקרים ראשון מסוגו בישראל בנושא החינוך לקיימות ותפקידו בטיפוח אחריות חברתית-סביבתית בחברה הישראלית . פרקים אחדים בספר זה עוסקים במשבר החברתי - סביבתי העולמי , בהתפתחות תפיסת הקיימות ובמקומם של החינוך הסביבתי והחינוך לקיימות במערכת החינוך . כך למשל מצוטטות החלטות בין -לאומיות המציינות את תפקיד החינוך בהתמודדות עם המשבר הסביבתי ; המרכזיות שבהן היו אג ' נדה – 21 מסמך שנוסח כבר ב - 1992 בפסגת כדור הארץ בריו דה ז ' ניירו , וקרא לקידום החינוך לפיתוח בר -קיימא ( – ( UNCED , 1992 והכרזת האו " ם מ - 2005 על " עשור של חינוך לפיתוח בר - קיימא ( . " ( 2014 - 2005 החלטות אלו מטילות על מערכת החינוך

מכללת סמינר הקיבוצים

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת

הסתדרות המורים בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help