sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

שברירי ל ִ בי נמוג אל מול המציאות וענוג אל מול האמנות רחל סוקמן התערוכה " שברירי " מעידה על רצון עז לחיות הן את הכאב והן את העונג , בעוצמה כזו המאפשרת חיים מלאי אהבה ומחויבות לאמנות ולתרבות הנרקמות במקום בלתי שפוי אך שופע יופי – המקום שבו אנו חיים . בהיותנו חברה מורכבת , שמקורה במגוון תרבויות אחרות , משברי זהות אינם זרים לנו . לא פעם נדמה , שאנו חיים בתוך " בועה " המתעלמת מן המצב הפוליטי והחברתי הסבוך שאליו נקלענו , מצב שבו המתח עולה וגואה עם כל הודעה על " אירוע חבלני " . בלית ברירה , אנו תרים אחר דרכים חדשות להתמודד עם חוסר הוודאות . מצד אחד , ניכרת אצלנו התמכרות לאקטואליה , ומצד אחר – בתי הקפה מלאים עד אפס מקום . וכך אנו " יושבים על הגדר , רגל פה רגל שם " וממתינים לעתיד טוב יותר . לאורך השנים טיפחה החברה הישראלית את תרבות הערבות ההדדית . מושג ה " ביחד " אכן מחזק ומגן על חלק מאתנו , אך לא לכולם מתאימה ההליכה בתלבושת אחידה . לרבים אחרים מושג זה מהווה דווקא מקור לקשיי הסתגלות וללחץ חברתי , ומצית בהם לרצון עז לממש את חירותם , בגפם . עם כל היופי והעניין שמזמנים החיים בספינת שוטים , המיטלטלת בים רב - תרבותי סוער , לעתים מתעוררת התשוקה להפנות את המבט אל האופק , ולבקש נחמה בסירות העוגנות לחופה של האמנות . התערוכה מעלה לדיון מגוון אפשרויות לתפקוד אנושי ורגשי בצל אירועים אינטנסיביים , המעוררים , לא אחת , תחושה של אובדן שליטה . העבודות המוצגות נוצרו בין השנים . 2016 – 1986 כל אמן בדרכו מגיב לנסיבות ולתנאי החיים המשתנים מנקודת מבטו האישית , שהיא גם חברתית ופוליטית . בעבודתה U ntitled dots com מנקדת לילך בר -עמי את אחד מקירות הגלריה במדבקות שחורות עגולות . היא מציבה מארג של דימויים מן המוכן ( רדי - מייד ) , המייצרים ביניהם קשר אסוציאטיבי . את התצלומים היא שולה מרשת האינטרנט ומאוסף הדימויים הדיגיטליים הפרטי שלה : דימויים של נוף ילדותה לצד מגוון דימויים , הנעים בין תולדות האמנות למצבי סכסוך ומלחמה , שבהם היא מבצעת פעולות מזעריות שונות , כגון גזירה , ניקוב , חירור , מסגור או לילך בר - עמי , ללא כותרת , , 2014 קולאז ' : דף מאנציקלופדיה ומדבקות עגולות , 27 ש 19 , Lilach Bar - Ami , Untitled , 2014 collage : clopediayenc page and oundr stickers , 27 ש 19

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help