sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

צבעים מציתים זרם תודעה , תוך הפניית המבט אל הבלתי צפוי . דושאן קירבּיש מתעניין במטא-שפה , באופנים שבהם מובע רעיון – בין במילים המייצרות אסוציאציות ובין באמצעים ציוריים המרמזים על קשת של משמעויות . כך או כך , ציוריו הם תמיד תוצר של לימוד שקדני , ונבנים מתוך רצון שכל מרכיב יתחבר לאחרים , ועם זאת יישאר בלתי תלוי מבחינה דנוטטיבית . גישה דומה ניתן למצוא גם בעבודותיו של ז ' רקוֹ ורזץ , אף שהמהלכים שהוא נוקט מובילים לפתרונות שונים בתכלית . האמן מנהל מעין יומן ויזואלי , הנתפש כשדה פתוח לכתיבת " הערות " ציוריות ולתיעוד הקונספציות הפורמליות והכרומטיות , העשויות להתפתח בהמשך לציורים גדולים יותר ואף מונומנטליים . ורזץ מקדיש תשומת לב מיוחדת לפרטים . עבודתו מדיטטיבית וחומרית בעת ובעונה אחת . מה שנראה כמקבץ של ישויות נבדלות הופך , על פי רוב , לשלם אינסופי , ולא משנה מתי והיכן החל . מצדו האחר של המשרע מצויים גם אמנים המתמקדים בדמות ובגלגוליה לכדי ישויות נרטיביות . קמילה ווֹלצ ' נשק היא , ללא ספק , אחת המאיירות הסלובניות המשובחות . בד בבד היא יוצרת ציורים והדפסים עתירי דמיון . סגנונה מתאפיין בציורי קונטוּר , המעידים על מיומנותה בזיהוי ההיבטים המהותיים של המודלים הנשיים המדומיינים שלה . בהומור רב ובשנינות היא נותרת נאמנה לפרדיגמה האיקונוגרפית הנבחרת , ומפתחת אותה בדרך מקורית , מרתקת בטיפולה הבלתי שגרתי במוטיב מוכר . קונספציה הפוכה ביחס לנושאים פיגורטיביים ניתן לזהות בציוריו של סילבסטר פּלוֹטייס סיקוֹ שבהם מתמזגים יחדיו על בד אחד מקורות השראה הטרוגניים יותר . במבט ראשון לומד הצופה , שאמנות יכולה להיות גם מהנה , מבלי להפוך להיות בנלית או חד - ממדית . בעבודות מתגלה ההנאה שבציור ונחשפת מודעות האמן לכך , שכל דבר ועניין ניתן וראוי לתרגם לכדי דימוי . הצבעים העזים מעצימים כל מוטיב בודד לכדי אמירה אקספרסיבית רבת משמעויות . ולדימיר ל ֶ בּ ֶ ן בונה את חזיונותיו על קו התפר שבין העולם הממשי לעולם הדמיון , בעבודות בעלות איכות סוריאליסטית משהו . הרישום המיומן שלו הוא הבסיס , שעליו נבנה הנרטיב בצבעים אקראיים . כוח הדמיון של לבן מפתיע ומאתגר את הצופה , המתקשה לנבא את המהלך הבא שלו . הרקע לעבודתו של רומן אוּרניק מצריך הערת שוליים : האמן , חבר מכובד בקולקטיב האמנים הסלובני הנודע אירווין ( , ( IRWIN החליט לפני שנים לרשום או לצייר צלב אחד מדי יום . הוא מצייר על מצעים שונים : תצלומים , הדפסים , קולאז ' ים ושאר דימויים , שאותם הוא מנכס ומסמן בסימן הסימבולי הנבחר , לא ממניעים דתיים , אלא כמיטב מסורת האוונגארד , כפי שהיא באה לידי ביטוי ברעיונותיו של קזימיר מאלביץ ' , שנודעה להם השפעה עזה על אמנות המאה שעברה . הצלמת טניה ורלק נמנעת מיצירת סדרות העוסקות במודל מובהק או במקום מזוהה . הקונוטציות שמעלים הדימויים החד -פעמיים בעבודותיה נובעות מתוך תוכו של שדה הצילום , התוהה תדיר על משמעותם של דימויים הנוצרים מאור וצל . מרקו קוֹבצ ' יץ ' הוא אמן פעיל הן בתחום האמנות החזותית והן בתחום אמנויות הבמה . עבודות הווידיאו שלו אימצו בהדרגה את ההיבטים המשתנים של האמנות והתרבות בשלושת העשורים האחרונים והפכו זה מכבר לקלאסיקות . תוך שילוב עובדות ובידיון , הוא מנתח סטריאוטיפים , המכתיבים לא אחת את מהלך החיים . ✦ לאון זקראישק , אויאבּוּן מס ‘ , 1 , 2016 דיו על נייר מגנאני , 50 ש 50 abunOy , šek L eon rajZak no . 1 , 2016 , sumi tmenpig on naniMag paper , 50 ש 50

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help