sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

במסגרת סקאלה כרומטית מוגדרת מראש , כמיטב המסורת של " האוונגארד האחרון " ( כפי שכינתה לאה וירג ' ין את המופשט הגאומטרי שלאחר המלחמה ) . האמנית קוראת תיגר על הפרדיגמה הקונסטרוקטיביסטית מנקודת מבטה שלה , החורגת מן העולם הממשי , בחיפוש אחר טוהר , היכול להימצא רק במקום שבו ההמצאה פוגשת קטגוריות היוליות של תפישה חזותית . גישה דומה שולטת גם בעבודותיה האחרונות של דוּשה יסיק , הנוקטת צמצום מוקצן עוד יותר של אמצעי הביטוי . למעשה , הקומפוזיציות שהיא יוצרת בשחור - לבן חושפות את הדינמיקה הפנימית המתגלה לעין באמצעות ניגודים בין שני " אל - צבעים " . מי שמכיר את ציוריה הקודמים של האמנית , יופתע אולי מהמהלך הנוכחי , אך לעתים נדרשת בדיקה מחודשת מעין זו כדי להגיע לתפישה חזותית חדשה . היגיון תפישתי ואופרטיבי שונה בתכלית מניע את לאון זקראישק בעבודותיו על נייר , שנוצרו על יסוד מפגשיו של האמן עם התרבות היפנית , ובמיוחד עם פרקטיקת ציורי הדיו הידועה בשם " סומי - א " ( . ( sumi - e סגנון זה , השוכן על קו התפר שבין ציור לרישום , קרוב לקליגרפיה , שבה הסימן המדומיין נתפש בתחילה כהקרנה מנטלית , ובהמשך מועבר במהירות אל המצע במשיכת מכחול , שלא ניתן לעבדה או לתקנה מאוחר יותר באמצעות שכבות נוספות של דיו או של צבע . זקראישק השתלם בטכניקה זו , כאמצעי ביטוי אישי ואקספרסיבי להרהור חזותי . לשם כך הוא משתמש בצבע בודד או באלמנטים כרומטיים מנוגדים . בין האמנים המתמקדים ברישום , לוּצ 'קה ש ְ פּרוֹבץ ֵ מפתחת מארגים מזוקקים , המתרחבים ומתפשטים באורח ספונטני מקו לקו , ומתמזגים לכדי סימנים אניגמטיים של שפת קוד עלומה . רגישותה מסייעת לה לחקור גוני גוונים מרומזים של תגובות תפישתיות , הנעות על הגבול שבין המציאות הנראית לזו הבלתי נראית , כך שהצופה לעולם אינו יכול לדעת בוודאות , היכן מסתיים אחד ומתחיל האחר . קווים רציפים ומקוטעים וחילופי > לוּצ ‘ קה שפּרוֹבץ , שבת סוערת , , 2016 רישום על נייר , 55 ש 50 ovec , W indy Špar a čk Lu Saturday , 2016 , wingadr on paper , 55 ש 50 דוּשה יסיק , énage 1 , 2015 , M אקריליק על בד , 50 ש 50 , 2015 , énage 1 Jesih , M ša Du ylicacr on vascan , 50 ש 50

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help