sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:ט

. 5 הרב יהודה לייב הלוי אשלג ( פולין ; ירושלים ) ............................................................ 436 . 6 הגרי " ד סולובייצ ' יק ( רוסיה ; ראש ישיבה - אוניברסיטה , ארה " ב ) ..................................... 444 . 7 הרב משה אביגדור עמיאל ( פולין ; הרב הראשי של תל אביב ) ........................................ 468 . 8 הרב יהודה עמיטל ( הונגריה ; ראש ישיבת הר - עציון , גוש עציון ) ................................... 488 . 9 הרב שג " ר [ שמעון גרשון רוזנברג ] ( ישראל ; ראש ישיבת שיח - יצחק , אפרת ) ..................... 506 . 10 הרב דוד ביגמן ( ארה " ב ; ראש ישיבת הקיבוץ הדתי , מעלה גלבוע ) ................................. 518 ב . לסיכום הפרק . 1 לוז תיאולוגי משותף לעשרת הרבנים : שישה יסודות המעצבים " אנרכיזם דתי " : אדם , מנהיגות , חברה , קהילה , עולם , מדינה .............................................................. 529 . 2 ה " מדינה " היא ערך עליון , אך לא ערך - על ( לגבי ארבעה מן הרבנים , לפחות ) .................. 530 . 3 בין " דמוקרטיה ליברלית " ל " אנרכיזם דתי " ............................................................... 535 חלק חמישי : " אנרכיזם דתי " : היבטים תיאולוגיים והיסטוריים פרק יד : על חירות ועל אחריות א . חירות האדם במקרא ( תקציר ) ........................................................................................ 536 ב . הפרדוקס של " חירות דתית " — שלוש תובנות ................................................................. 540 ג . חירות מולידה אחריות — על התיאולוגיה של האחריות ..................................................... 548 פרק טו : " אנרכיזם דתי " , לסיכום : שש שאלות ושש תשובות א . האם " תיאוקרטיה " יהודית היא שלטון פוליטי של הכוהנים , וככזו , היא מנוגדת לאנרכיזם ? או שמא היא מטפורה לשלטון הרוח , וככזו , היא מקור השראה לאנרכיזם ? ............................ 550 ב . האם " אנרכיזם דתי " הוא פרשנות ראויה ל " תיאוקרטיה " יהודית ? ........................................ 556 ג . " אנרכיזם דתי " - האם אינו אוקסימורון ? האם " כשאלוהים הוא אדון העולם — האדם הוא עבד " ( כדעת בקונין )? או - שמא אדרבא , בן - חורין ( כך שמואל הנביא )? ............. 560 ד . האם האנרכיזם הדתי במקרא הוא רק בדיעבד ( וכטקטיקה , עקב שחיתות שלטונית )? או שהוא גם מלכתחילה ( וכאידיאולוגיה דתית וחברתית )? ................................................... 563 ה . האם המונח " אנרכיזם יהודי דתי " שננקט לאורך החיבור — הוא מונח ראוי ? [ התשובה : כן ] ...... 568 ו . האם קידשה הדת היהודית את השלטון המדיני ? [ התשובה : לא ] ........................................... 572 פרק טז : בעת החדשה — המסורת היהודית כבסיס לאי ציות , למרד ואף למהפכה א . המסורת לאי - הציות האזרחי : בהגות אוניברסלית ובהגות יהודית שקדמה לה ......................... 574 ב . דת ישראל כדת של מרד , ועם ישראל כנושא נס המרד ( גם " מרד קדוש " ) ............................. 588 ג . מורשת החירות והשיוויון שבתנ " ך - כמקור השראה של יהודים בתנועות מהפכניות בעולם .... 591 ד . מדוע כה רב מספרם של היהודים בין האנרכיסטים בעולם ? ............................................... 597 פרק יז : קריאה " מרקסיסטית " [ מוטב : שיוויונית ] של התנ "ך כשסוציאליסטים דתיים קוראים תנ " ך ........................................................................... 614 א . קריאה לא - יהודית : . 1 ו ' ברוגמאן , נ ' גוטוואלד , ג ' מנדנהול ( ארה " ב ) ................................ 615 . 2 ליאונרד ראגאץ ( שווייץ ) ........................................................... 616

הוצאת אוניברסיטת אריאל בשומרון, אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help