sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:ה

תוכן העניינים שלום רוזנברג : דברי הקדמה ................................................................................................. יב פתיחה .............................................................................................................................. טו המקורות לאחדים מפרקי הספר .............................................................................................. יז קיצורים ............................................................................................................................ יח שלמי תודה ........................................................................................................................ יט חלק ראשון : מבוא ל " אנרכיזם " : כללי ודתי פרק א : עשר הערות מבוא ( מתודולוגיות ותיאולוגיות ) , להגדרת ה " אנרכיזם " ולטיבו ......... 1 פרק ב : " אנרכיזם " כללי ו " אנרכיזם " יהודי : שורשים וייעוד א ) אנרכיזם כללי א . " אנרכיזם " : ההגדרות הבסיסיות והמשתנות של המושג ( הכללי , הפוליטי ) .............................. 20 ב . אנרכיזם חיובי : הומאני ומוסרי ולא אנרכיזם פורע חוק ........................................................ 25 ג . האופי האוטופי של החשיבה האנרכיסטית ........................................................................ 26 ד . זרמים שונים באנרכיזם .................................................................................................. 28 ה . גם הם ב " אנרכיסטים " : אמיל דורקהיים ( צרפת ) ואמיתי עציוני ( ארה " ב ) ................................ 29 ו . המגמות המרכזיות באנרכיזם , כיום : " פחות מדינה ויותר חברה " ( ר ' קאנצן ) או : " חברה כתחליף למדינה " ( פ ' פרודהון ) ....................................................................... 32 ב ) אנרכיזם יהודי : שורשים וייעוד ז . גודווין , פרודהון , רוסו ולנדאואר - האנרכיזם והתנ " ך ......................................................... 33 ח . האם " אנרכיזם דתי " הוא אוקסימורון ? ושמא אדרבא : הוא עיקר ותמצית של דת ישראל ? .......... 37 פרק ג : אנטי תיזה לחיבור : זרם מרכזי ביהדות תומך במלוכה ושולל את האנרכיזם זרם מרכזי בתנ " ך , בתלמוד ובכלל המסורת היהודית ( כמו ברמב " ם ) , אינו תומך ב " אנרכיזם" ( זה השולל את ריכוזיות השלטון ) , אלא מצדד דווקא במלך ובמלוכה ........................................... 39 ועם זאת , קיימים במקביל מקורות רבים ל " אנרכיזם " במסורת היהודית , כנראה להלן : חלק שני : אנרכיזם בעת העתיקה : מבט יהודי ומבט כללי פרק ד : התנ " ך ותקופת התנ " ך : היבטים ספרותיים ותיאולוגיים ....................................... 47 שישה " תחומים " , המשקפים שש תובנות של אנרכיזם דתי במקרא תחום א . חברה שבטית : שיוויונית , לא ריכוזית . 1 פרשת " משפטים " חושפת חברה כפרית - אוטונומית , לא - ריכוזית .......................................... 48 . 2 השמיטה והיובל ( = כלכלה בעלת ממד שיוויוני ) , אינן תלויות במלך ולא במדינה , אלא בחברה ... 51 . 3 י ' אליצור : כל חברה קהילתית מאורגנת , מקומית ( ולאו דווקא ממלכה ריכוזית ) , היא " נחלת ה "' . 52 . 4 ש ' פדרבוש : " השיוויון בין הישראלים למיעוטים , מבטל את מדינת הלאום " ............................ 54

הוצאת אוניברסיטת אריאל בשומרון, אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help