sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:

טוב ברשת , ברבע שעה אדע להציג תובנות מאוד רחבות על נושא שלא ידעתי עליו לפני שתי דקות שום דבר . היום לא צריך לקרוא שלושה ספרים . ברור שיש ערך מוסף בקריאתם , אבל אפשר לעשות בזמן קצר הרבה יותר מכפי שהיה אפשר פעם . כמובן שאפשר לצלול הרבה יותר לעומק , בפנקייק הזה יש גם דברים טובים וצריך להכיר ביתרונות שלו . כמובן שאסור שהוא יהיה המקרה השכיח " . " היום אומרים שגם לעשות סטארט - אפ זה ציונות" מלבד הלמידה השטחית מגלה הלוי דאגה לגבי פן אחר שחלה לגביו הידרדרות מסוימת או שינוי באופן שבו הוא חווה אותו – המוטיבציה לשירות בצה " ל . " משך השירות , תכניות השירות וכוח האדם שיש לנו מאוד מטרידים אותי , אבל לא יותר מכול . בהיבט הזה הכי מטרידים אותי הממדים הערכיים , תודעת השליחות . ואני חושב שהם נפגעו . השירות הסדיר יכול להיות בן שנתיים ושמונה חודשים או להיות בן שלוש שנים . יכולים להיות 6 , 000 אנשי קבע באמ " ן או . 8 , 000 אלה הבדלים אדירים , אינני מקל בהם ראש , אבל אני מודאג מהדרך שבה החברה הישראלית מסתכלת על השליחות של השירות בצה " ל . בגלל שהאיומים השתנו ושאנחנו לא רואים טורי טנקים מעבר לגבול , אנחנו טועים לפרש זאת כאיום שקט . אני אומר שהאיום בעיקר שונה . התפקיד של המודיעין הוא לדבר על השונות הזאת . אנחנו טועים ומזהים ' שונה ' עם ' קטן ' , וגם זה מקטין את תודעת השליחות . ומכאן , שבאים אלינו אנשים אחרים וממניעים אחרים . יש לנו עדיין אנשים מצוינים , אבל אני חושש ממה שיהיה בעוד חמש שנים . הזרעים למה שיהיה אז נטמנו כבר באדמה והחלו לנבוט " . רמות : זה הבית או מערכת החינוך ? " אלה המדינה והחברה יחד . אני ממש זוכר את השיחה שהייתה לי עם אבי ז " ל . מאוד התלבטתי אם לצאת לקורס קצינים כי ממש נרתעתי משנת הקבע . הוא אמר שזה חשוב למדינה ואם אני יכול לעשות את התפקיד טוב - חשוב שאהיה שם . האם זה השיח הרווח בבית הישראלי היום , או בעוד חמש שנים ? פחות . ומה זה אומר עכשיו על משך השירות ? על כמות האנשים בשירות ? לאלה צריך לתת מענה , גם נוכח העולם הפיזי שהשתנה . הטכנולוגיה יכולה לקצר את משך ההכשרות . המהפכה התעשייתית שינתה בצורה מאוד דרמתית את סוגיית הייצור בעולם . המהפכה התקשורתית - טכנולוגית טלטלה את האופן שבו מעבירים ידע בעולם . באזכרה לחייל שלי , שנהרג לפני 22 שנה , פגשתי איש מילואים ותיק מהצנחנים , שאמר לי שמצא בביתו תמונות מתרגיל שבו היינו שנינו : ' אנחנו חייבים לקבוע פגישה , אני צריך להעביר לך אותן ' . אמרתי לו : ' מאוד אשמח להיפגש אתך , אבל בשביל להעביר תמונות ? סרוק אותן בלילה ושלח לי למייל ' . העברת המידע עברה מהפכה . אז אולי אנחנו צריכים אנשים אחרים ביחסי צבא - חברה , לעשות חוזה אחר , שיהיו לנו אנשים בשירות שיעבדו לסירוגין אצלנו וגם בחברה עסקית כלשהי . זה מודל אחר מהמצב כיום , שבו אומרים לאנשים לבחור - ' איתנו בשליחות או איתם באזרחות ' . הם יענו שגם לעשות סטארט - אפ זה ציונות . זו תרומה לתוצר הלאומי הגולמי של ישראל . אדם יכול לבוא ולהגיד ' שמע , זה מחזק את מדינת ישראל לא פחות מאשר להיות מג " ד טנקים ' . ויש בזה הרבה אמת . אז יכול להיות שאנחנו לא צריכים להעמיד אנשים בפני בחירה – איתנו או איתם . שישלבו " . כתרי : בהשאלה , היו בעבר מודלים כאלה , כמו הנח " ל - יד אחת אוחזת ברובה והאחרת בטורייה . היה צורך בשניהם . " רופא צבאי , למשל , עובד שנים בבית חולים , ומקבל הכשרה שמשולבת במסלול הזה . אז למה שאיש הסייבר לא יצא מתוך אמ " ן וילך לעבוד שנתיים בחברת סטארט - אפ , עם חוזה ברור לחזרתו ? הוא ירוויח משני העולמות " . " עלינו לבחון מראש יחד את המציאות ולבנות יחד את היכולות" כתרי : שנים רבות היה נהוג , ומוגדר אפילו , שהמעריך הלאומי הוא ראש אמ " ן . זה נכון גם היום ברמה הלאומית ? " גם פה יש מורכבות . מצד אחד , העניין של המעריך הלאומי עדיין תקף , ומצד שני הוא ממש לא כמו שהיה פעם , הוא השתנה . הגאוגרפיה לא מסדרת את עולם הבעיות שלנו כבעבר . יכולנו לדבר על סוריה , מצרים , לבנון וירדן - והיא הייתה ההיגיון המסדר של הפעולה שלנו . אבל היום יש בעיות שהגאוגרפיה לא מסדרת במקום אחד . הן יכולות להיות ממוקמות בהרבה מאוד אני מודאג מהדרך שבה החברה הישראלית מסתכלת על השליחות של השירות בצה " ל . בגלל שהאיומים השתנו ושאנחנו לא רואים טורי טנקים מעבר לגבול , אנחנו טועים לפרש זאת כאיום שקט . אני אומר שהאיום בעיקר שונה . התפקיד של המודיעין הוא לדבר על השונות הזאת . אנחנו טועים ומזהים ' שונה ' עם ' קטן ' , וגם זה מקטין את תודעת השליחות

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help