sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:

ימים אחרים , ואולי לא ... רשמיו וחוויותיו של קב " ר צעיר בזירה הדרומית , -1971 1966 גיורא אלירז | ד " ר סא " ל ( בדימוס ) שלהי מרץ , 1966 יומי הראשון ביחידה , 515 כיום יחידה . 8200 לפני פחות משנה סיימתי את בית הספר התיכון , ומאז - טירונות ולאחריה האולפן לערבית ב״בית הספר למדעי המדינה״ , שהיה ממוקם ב״מחנה אלנבי״ באזור תלפיות בירושלים . עתה , בבוקרו של יום זה , אני ממתין בציפייה לריאיון אצל יואל בן פורת , אז רס״ן , שאמור היה לחרוץ אם אצטרף לנבחרת הייחודית של אנשי הב״ר ( בינה רשתית ) . יואל קיצר בדבריו , הישיר מבט ושאל : " איזה ספר קראת לאחרונה ? ״ השבתי : " במו ידיו ( פרקי אליק ) ״ של משה שמיר . החייל הצעיר שקורא ספרות מעצבת של דור כותבי הפלמ״ח - התקבל . ומשם למדור מצרים . באותם הימים , טרם מלחמת ששת הימים , היוותה מצרים , בהנהגתו של גמאל עבד אל - נאצר , גיבור הלאומיות הערבית וחזונותיה , מדינת מפתח דומיננטית בעולם הערבי . העבודה במדור המצרי הייתה מרתקת - בית ספר מעולה לעבודת המודיעין בכלל ולאיסוף מודיעיני בפרט . באותם הימים לא רק במצרים , במדבר סיני בראש ובראשונה , עסקינן , אלא גם בצפון תימן . מאז 1962 היה הצבא המצרי שקוע במלחמת האזרחים שם . להתבוננות גם בזירה רחוקה זו הייתה חשיבות רבה . למשל , פריסת הכוחות המצריים בתימן ותנועתם בין מצרים לתימן תרמו גם להבנת כוונות מצרים מול ישראל . מדור מצרים זימן לי גם השתתפות בעבודת האיסוף בשטח , לרבות טיסות איסוף מודיעין בדרום , לאורך הגבול עם מצרים . בנוסף נחשפתי – והמשכתי להיחשף כקצין ב״ר – לעולם מבצעי המודיעין המיוחדים לאיסוף מידע . אכן , לא פלא שהעבודה הילכה עליי קסם וריתקה אותי לילות כימים . באחד מאותם תחילת אוקטובר . 1967 התחנה הראשונה היא מבנה תת קרקעי בקרבת צומת טסה , כ - 35 ק "מ ממזרח לעיר איסמעיליה . זכור לי היטב ה - 21 באוקטובר . בשעות הלילה המאוחרות של אותו היום קלטנו שורה ארוכה של דיווחים מצריים , נטולי קונטקסט עבורנו , לא מובנים דיים , אך מטרידים מאוד אנשי היחידה על גדות תעלת סואץ - ימים לא רבים לאחר מלחמת ששת הימים ( קנטרה מערב ברקע )

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help