sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

לשינויים המהותיים הנדרשים כדי לספק מסגרת מיטיבה לנפגעות פגיעה מינית . לכן בחרתי לצאת לשטח , לשוחח עם נשים שסובלות או סבלו מהפרעות אכילה ועברו פגיעה מינית ולשמוע את קולן . כיצד הן תופסות את הקשר בין הפגיעות המיניות והפרעות האכילה ? וכיצד חוו את הטיפולים שעברו כאשר סבלו מהפרעות האכילה ? הערכתי שהניסיון הקליני הממושך שלי , בטיפול בנשים בכלל ובנשים שעברו פגיעות מיניות בפרט , יסייע לי לשמוע את קולן המושתק , את מה שהן מתקשות לבטא , ולקיים את הראיונות בנושאי הפגיעות המיניות בילדות והפרעות האכילה , הקשים כל כך לדיבור , באופן מיטיב ומעצים . שיערתי כי האפשרות לדבר ולהשפיע תהווה חוויה מעצימה ומתקנת עבור הנשים , שקולן מושתק והן חשות חסרות אונים ופגומות — הן כתוצאה מהפגיעות בילדותן והן עקב חוויותיהן במערכות הטיפול שאותן פגשו . הספר מתבסס גם על ניסיון קליני של למעלה משלושים שנה בטיפול בנשים עברייניות , מכורות לסמים שנוצלו בזנות . לפני 26 שנים , לאחר ניסיון שצברתי בעבודה עם נשים בכלא , הקמתי הוסטל לאסירות משוחררות , ראשון ויחיד מסוגו בישראל , שאותו ניהלתי במשך שנים ארוכות . ועדת ההיגוי שהוקמה כדי לבחון את הקמת ההוסטל לשיקום אסירות משוחררות קבעה , על סמך הספרות המקצועית שדנה בסיכויי השיקום של נשים אסירות בכל העולם , כי הפרוגנוזה לשיקום נשים שהגיעו עד הכלא גרועה וכי סיכויי השיקום של נשים אלה קטנים מאוד . בשנים הראשונות שבהן ניהלתי את ההוסטל נראה כי אכן סיכויי הנשים להצליח בשיקום נמוכים מאוד . רוב הנשים שנכנסו להוסטל נפלטו ממנו וחזרו לעולם הפשע , הסמים והזנות . גישות הטיפול בנשים אסירות שהיו מקובלות באותה תקופה התבססו על אבחונן כסובלות מהפרעות אישיות , בעיקר “ הפרעת אישיות אנטי סוציאלית " ו " הפרעת אישיות גבולית " . גישות הטיפול שהיו נהוגות אז , ובמידה רבה גם היום , לטיפול ב ( א ) נשים שסבלו מעבריינות והתמכרויות היו נוקשות , סמכותיות וענישתיות , ונועדו להתמודד עם הקשיים בשיקום אנשים שנתפסים כ " מופרעים " , אלימים ומניפולטיביים . כל זמן שדרכי הטיפול והשיקום בהוסטל התבססו על גישות אלה , לא הצלחנו לסייע בשיקום הנשים שהגיעו להוסטל והן

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help