sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

בצד רעיון המוזיאון כפואמה מודרניסטית , ש " אין בה עלילה , אך יש בה חוט סיפורי — ולאו דווקא על – פי העיקרון הכרונולוגי " , השתמש קובנר בכל התוכניות המוזיאליות במונחים " ספר " ו " עלילה " , וכולן נהגו סביב טקסט מרכזי . לצד טקסטים שחיבר ( כמגילות האש ) או ליקט ( מגילת איכה , תלמוד ) , שילב גם מקורות מהספרות העברית החדשה ( ביאליק , טשרניחובסקי וברנר ) . לאחת התוכניות המוזיאליות הראשונות קרא " פואמה באבן " , ותיאר מוזיאון שהוא " כספר " , שהמבקר הולך ופותח , " כקורא עלילה שלמה ורציפה " , שתחילתה 3 בקומה עליונה וסופה בירידה במעגלים , ובדרך שערים ותחנות ; — כבשירי סלון קטרינג ( , ( 1987 בהם יעבור הקורא בשירי ה " פרוזדור" טרם יקרא בשירי " חדרים " . חדרים , דירות , בתים , בניינים ( מגדל שלום , בניין צים , גימנסיה הרצליה ) , בית קברות ( של קיבוץ עין – החורש ) וקרן רחובות בלונדון ( קרן הולי היל והמפסטד גרוב ) , משמשים ברבים משירי קובנר לא רק כאובייקט התבוננות , אלא גם כעיקרון מארגן ראשי של המסגרת הפיוטית . כי כשם שחשב על מוזיאונים על פי העקרונות שהנחו אותו בספרי השירה , כך חשב על ספרי השירה על פי העקרונות שהנחו אותו בתכנון מוזיאונים — דבר הניכר באמצעים ובמאמצים שונים למרחוב ( מלשון מרחב ) השירים הארוכים ממילא ( 2 , 622 טורים בעד לא אור , 1 , 860 בסלון קטרינג ) , החל במרחבים השונים שבחר מלכתחילה למיקום החוט השירי העלילתי ( יער העד בעד לא אור , ; 1947 הנגב בפרידה מהדרום , ; 1949 גטו וילנה בהמפתח צלל , ; 1950 הכפר הברזילאי באדמת החול , ; 1961 המנזר באחותי קטנה , ; 1967 אוסטרליה בשירת הקקדו , ; 1970 הר גריזים בלהקת הקצב מופיעה על הר גריזים , ; 1972 פריז ב " המלאך השחור " , ; 1981 בית החולים סלון קטרינג , , ( 1987 וכלה בדרכי העיצוב הבונות את השירים , לצד וכן שלום לוריא , " אבא קובנר — האיש ומחוזות שירתו " , עמ' . 261 - 258 . 3 דינה פורת , מעבר לגשמי , עמ ' . 341 - 306

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help