sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

של הפוסט מודרניזם , הבימאי קוונטין טרנטינו . את האחרים הוא פשוט מסיט הצידה . אין אזכור לאחים כהן ( קצת חבל בעיני ) , אין התייחסות לפדרו אלמודובר ולאמיר קוסטוריצה וטוב שכך . המחבר דוחה , כנראה על הסף , את הגישה הפוסט מודרנית שתפסה מקום מרכזי בעידן האחרון והביאה להכפשתו המוסרית של הקולנוע . הוא מתעלם במודע מדייויד לינץ ' , מטקשי קיטאנו , מלוק בסון ובמיוחד ( וכל הכבוד לו על כך !) מן הבימאי הבריטי פיטר גרינאוויי ומהדני לארס פון טרייר . אלה הם רק מעט מהשמות הרבים המזינים את המתקפה על הפוסט מודרניזם , ששחרר את הקולנוע ממחויבות לאמת , למוסר ולסולידריות החברתית , שירון זליכה עמל כל כך להנחיל אותם לתלמידיו בפרט ולציבור הרחב בכלל . מפתיע שהקולנוע האיראני או התורכי נעדר מסדר היום שלו , וכך גם הקולנוע הדרום אמריקאי והופעתו המשובחת - לאחרונה - של הקולנוע הרומני החדש . נראה שאי אפשר להכיל את כל אלה בספר אחד . כך או כך , כמי שמתנהל כדון קישוט חברתי פוליטי ומעוגן היטב בנעשה במרחב הציבורי הישראלי , תרומתו של ירון זליכה בספר זה למחקר ולשיח הקולנועי מעוררת סקרנות וציפייה לספרו הבא , שבו ישלים את החסר . ולסיום גילוי נאות : ירון זליכה הוא חבר יקר שלי , וכאשר מצאתי ברשימת הסרטים הנסקרים בספר התייחסות חיובית לסרטי הראשון , ' אור מן ההפקר ' , לא יכולתי שלא להתרגש . הסרט שלא התקבל בשעתו , לפני כארבעים שנה , הפך עם הזמן למרכזי בכל דיון על הקולנוע הישראלי . גם בעניין זה תרומתו של ירון זליכה יקרה מפז .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help