sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הציבור המשתתף . הישגיו של המהלך המשתף הם יחסיים וצריכים להימדד על פי מאפייני הסביבה הפוליטית שבה הופעל ההליך , מאפיינים חברתיים ותרבותיים של הציבור הרלוונטי , וכן תכונותיה ומגבלותיה של צורת ההשתתפות עצמה . השפעותיו החיוביות של ההליך ומידת תרומתו לדמוקרטיה יימדדו בהקשר הרחב ובשים לב לאופיו הפרוגרסיבי , מידת תרומתו החינוכית ערכית והשפעותיו בטווח הארוך . הביקורת המופנית נגד מידת תרומתם והשפעתם של מהלכי השיתוף מוצדקת במידה רבה , אולם בהתחשב ברשימת הדגשים והשאלות המפורטת לעיל אין בה כדי לערער את נכונותה של הטענה בדבר חשיבות המהלכים לשיתוף הציבור ובדבר הפוטנציאל הטמון בהם להעצמת התושבים ולשיפור הדמוקרטיה . את הכישלונות אני תולה באי התאמתם של התהליכים למטרות שהם נועדו להם או באיכותם הדמוקרטית הירודה ובהפעלתם בסביבה מוסדית וחינוכית לא מתאימה , או לפחות לא בשלה , למהלכים המשתפים . אני מעריכה שאם תהליך השיתוף ייעשה בדרך נכונה ומותאמת , תוצאותיו יהיו טובות לאין ערוך . ההמלצות מסמך זה מביא רשימת המלצות לשיפור ההליכים לשיתוף הציבור ולהפעלתם המיטבית בשלטון המקומי . הכלל המנחה הוא שמהלכים לשיתוף הציבור נועדו להגדיל את השפעתם של האזרחים על חייהם באמצעות פתיחת אפיקי גישה למקבלי ההחלטות והעמקת המעורבות שלהם בהליכים אלה . מכלל רשימת ההמלצות מובלטים במחקר מדיניות זה ארבעה עקרונות , שאינם המלצות גרדא אלא עקרונות מחייבים : . 1 התאמת דגם ההשתתפות לתכונות ההליך ולמטרותיו . . 2 התאמת ההליך לסביבה הפוליטית והחברתית שבה הוא עתיד לפעול . . 3 שילוב דפוסי השתתפות מסוגים אחדים . . 4 הגדלת הייצוגיות : הכללת קבוצות מיעוט ומגזרים מוחלשים .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help