sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

אין כל ספק שלצד השינויים בבעלות על האולפנים ובניהולם גם הסרטים שאותם האולפנים מפיצים השתנו . למשל , קצב העריכה גבר והאורך הממוצע של השוטים התקצר ; חלו שינויים טכנולוגיים באופני יצירת הסרט והקרנתו אשר משפיעים באופן ניכר הן על התמונה הן על פס הקול ; ביטול קוד ההפקה אפשר לקולנוע האמריקני מהזרם המרכזי להראות עירום ואלימות גרפית ולהשמיע גסויות ; ז'אנרים שנחשבו בעבר למשניים , כמו מדע בדיוני ופנטזיה , עומדים עתה במרכז התעשייה ולעתים קרובות מניבים את הרווחים הגדולים ביותר בקופות . מעטים מבין הצופים יתקשו להבחין בין סרט אמריקני טיפוסי מאמצע שנות השלושים לבין סרט אמריקני טיפוסי מתחילת שנות האלפיים . עם זאת , לא קיימת הסכמה בקרב החוקרים באשר למלוא ההיקף והאופי של השינוי . חלק גורסים שהקולנוע האמריקני עדיין מעמיד במרכז סיפור סיבתי ליניארי הדוק וברור שמונע על ידי אינדיבידואלים בעלי מספר קטן של מאפיינים קבועים ויעדים יציבים לאורך הסרט , כפי שנעשה בתקופת הוליווד הקלאסית . לדעתם , גם אם חלו שינויים סגנוניים מסוימים , בהשפעת הקולנוע העולמי והטלוויזיה , המבע בקולנוע האמריקני העכשווי עדיין משרת את הסיפור ומגולל אותו בבהירות כפי שעשה בעבר . השינויים בקולנוע האמריקני הם מעטים ושוליים , ואף לסרטים " החדשניים" ביותר בקולנוע העכשווי אפשר למצוא תקדימים בהוליווד הקלאסית או במדיה פופולריים אחרים . בניגוד לעמדה זו , בספר זה נטען שהקולנוע האמריקני העכשווי שונה באופן ניכר מהקולנוע שקדם לו . חלק מהסרטים האמריקניים מאז שנות השמונים מציעים דמויות בעלות אופי חדש , עלילות בעלות מבנה חריג ושימוש בטכנולוגיה חדשה שמשפיע גם על אופי הסרט ועל האופן שבו מבינים אותו הצופים . כדי לאפיין את הסרטים האמריקנים העכשוויים ניעזר בתיאוריות העוסקות בטראומה , בזיכרון ובפנטזיות , ונציע אופנים שבהם אפשר להשתמש בגישות אלה ככלי בחקר התרבות בכלל ובחקר הקולנוע בפרט . המושגים הנדונים ייבחנו ביחס לסרטים מתוך הקולנוע האמריקני העכשווי ויאפשרו לנו להדגיש את משמעות הסרטים לאור השינויים הכלכליים , החברתיים והפוליטיים בארצות הברית לאחר מלחמת העולם השנייה . הספר בנוי מתשעה פרקים . בשלושת הפרקים הראשונים מפותחים מושגי היסוד . הפרק הראשון עוסק בטראומה אצל היחיד . בפרק השני מורחב הדיון מהיחיד אל קבוצות ונבחנים מושגים כמו זיכרון קולקטיבי וטראומה קבוצתית . הפרק השלישי עוסק בפנטזיה David Bordwell , The Way Hollywood Tells It : Story and Style in Modern Movies ( Berkeley , Los 3 Angeles , and London : University of California Press , 2006 ) .

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help