sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מחזור מסוים של סרטי ז'אנר מתאפיין בקבוצה של סרטים , החולקים מוסכמות סגנוניות ותמאטיות דומות , ובמספר קטן יותר של סרטים המהווים את אבני היסוד של מחזור זה . כך , למשל , כשהארי פגש את סאלי ונדודי שינה בסיאטל נחשבים לטקסטים מרכזיים במחזור הקומדיות הרומנטיות החדשות שהופקו בשנות ה 80 וה . 90 לעומתם , זה קרה לילה אחד ( פרנק קפרה , ( 1934 ולגדל את בייבי ( הווארד הוקס , ( 1938 הם מן הסרטים הבולטים במחזור קומדיות הסקרובול הקלאסיות , והם משמשים ציון דרך משמעותי בהיסטוריה של הז'אנר . עם זאת , עיקרון זה אינו מתממש תמיד . מחזור מסוים עשוי להפגין לעתים סגנון קולנועי אחיד ומובחן , ובה בעת להציג עמדות אידיאולוגיות מגוונות וסותרות , ולהפך - עמדה אידיאולוגית אחת תתבטא בסגנונות מגוונים במחזור סרטים מסוים . לפיכך , כתיבת היסטוריה של ז'אנר עשויה לחשוף תמורות לא רק בין מחזור למחזור , אלא גם שונות וגיוון בתוך אותה תקופה . גרינדון ( Grindon , 2011 : 66–26 ) מסכם את המחזורים השונים בהיסטוריה של הקומדיה הרומנטית ההוליוודית מאז המצאת הפסקול ב . 1927 הוא מחלק את מחזורי הסרטים לתקופות ומציע להבחין בין cycle ( מחזור ) לבין cluster ( אשכול . ( לדידו , הבחנה זו נועדה להבדיל בין תקופות מכוננות בהיסטוריה של הז'אנר , המתאפיינות במובהקות סגנונית ותמאטית , לבין תקופות שוליות או זניחות יחסית ( לרוב תקופות מעבר . ( במסגרת תקופות המעבר האלה אמנם נוצרו כמה קומדיות רומנטיות חשובות ומעניינות ( כמו , למשל , אשת השנה , ג'ורג' סטיבנס , 1942 וצלעו של אדם , ג'ורג' קיוקור , , 1949 בכיכובם של קתרין הפבורן וספנסר טרייסי , ( אך הן אינן מתאפיינות באחידות סגנונית ותמאטית ואינן חלק ממחזור רחב יותר ובעל נפח של ממש . על בסיס ההבחנה של גרינדון בין מחזור לאשכול , הספר הזה עוסק בעיקר בארבעה מחזורים מובהקים בהיסטוריה של הקומדיה הרומנטית : א . קומדיית הסקרובול ( הקומדיה המטורפת . 1934-1942 , ( ב . קומדיית הפיתוי או קומדיית הסקס , . 1953-1966 ג . הקומדיה הרומנטית העצבנית , . 1967-1979 ד . הקומדיה הרומנטית החדשה , . 1984-2000 תשוקה מינית , אהבה ורומנטיקה הן נושאים המופיעים בכל הז'אנרים ההוליוודיים . בז'אנרים המתאפיינים באוריינטציה גברית ( מערבונים , סרטי גנגסטרים וסרטי מלחמה , ( תמות אלו משניות לעומת ההירואיות והעוצמה של הפרוטגוניסט במרחב הדיאגטי , בין שהוא יוצא להרפתקה שתכליתה להבליט את יכולתו לפעול במרחב ובין שהוא נחלץ להגן על החברה מפני גורמים עוינים המאיימים להפר את החוק והסדר . לדוגמה , גיבור המערבונים מגן על אנשי העיירה מפני אינדיאנים או פורעי חוק , ובסרטי המשטרה הוא פועל נגד הכאוס והאנרכיה שהפושעים משליטים על המרחב העירוני . האהבה הרומנטית ממלאת בז'אנרים האלה תפקיד שולי בעלילה , ותפקידה של האישה הוא לשמש פרס או גמול על הצלחתו במשימה . לעומת זאת , בז'אנרים המוגדרים במונחים של אוריינטציה נשית ( מלודרמה , מיוזיקל , קומדיה רומנטית ) תמת

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help