sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

אחד האירועים הדרמטיים ביותר שידעה המדינה מאז הקמתה , נותר מחוץ למסגרות הייצוג בקולנוע הישראלי העלילתי . עם זאת , בחינה מקרוב , כפי שעושה ספר זה , מגלה שהקולנוע הישראלי של שנות התשעים לא בחר באסקפיזם , נהפוך הוא , הוא הצביע על ההתנתקות של החברה הישראלית מהזירה הציבורית כעל מגמה ביקורתית–אידיאולוגית חדשה . במגמה זו , על מימושיה השונים בקולנוע שנות התשעים , דן ספר זה . ספר זה , מבקש אפוא לאפיין את עשור שנות התשעים הדרמטי בקולנוע הישראלי – העשור התחום בין דעיכת האינתיפאדה הראשונה בראשית שנות התשעים לפרוץ האינתיפאדה השנייה , הידועה בכינויה " אינתיפאדת אל–אקצא" בשנת . 2000 הוא מבקש להראות כי במסווה של ניתוק ואדישות , ניסח הקולנוע הישראלי של שנות התשעים את יסודותיו של הקולנוע הישראלי החדש , הלא הוא אותו קולנוע בוטח ואמיץ שאנו עדים לו כיום . אף שלכאורה , כפי שאטען , עמדות הקולנוע העלילתי הישראלי בשנות התשעים מתעלמות בדרך כלל מפוליטיקה ומאירועים המתרחשים בזירה הציבורית בישראל , אפשר לומר שהן מפגינות אמפתיה בולטת לכאבו של האחר ומפנות זרקור אל מי שאינו שותף בהכרח לבניין ההגמוניה הישראלית . העמדות שמבטא הספר משקפות אמנם בראש ובראשונה את רוח התקופה כפי שהשתקפה על מסך הקולנוע הישראלי , אך גם את תפיסותי שלי בכל הנוגע לישראל ולישראליות , תפיסות הדוגלות בחתירה לאי אלימות ולשלום . חובה נעימה היא לי להביע תודות אינספור לאנשים הרבים שליוו אותי במחקר ועדיין מוסיפים לעשות כן . בראש ובראשונה תודה גדולה לפרופ' ג'אד נאמן על נדיבותו , מאור פניו ועוז רוחו האינטלקטואלי , שהיווה ועודנו מהווה בעבורי מקור השראה . לד"ר אורלי לובין על הקשב , על הרגישות , ועל תרומתה לביסוסו התיאורטי של המחקר . פרופ' נאמן וד"ר לובין הנחו אותי בכתיבת הדוקטורט והעניקו לי את הביטחון בהנחות המחקר שלי . תודה מקרב לב גם לפרופ' נורית גרץ שאותה הכרתי רק לקראת סיום עבודת הדוקטורט , אך שהייתה ועודנה מופת לרצינות מחקרית ולסקרנות אינטלקטואלית בלתי נדלית ; לקוראי כתב היד שהעירו הערות מחכימות ובמיוחד לדפנה רוזנבליט ; לסטודנטים הרבים שלימדתי במהלך השנים שסייעו בידי לבחון את השערותי . לעמיתי במחלקה לספרות , לשון ואמנויות באוניברסיטה הפתוחה שעימם ניהלתי ועודני מנהלת שיח אינטלקטואלי חוצה גבולות דיסציפלינריים . למי–טל נדלר בעלת החשיבה החדה כתער על עריכתה הנבונה והמשובחת . ולבתי שירה–לו , על תבונתה , על הבנתה , על אהבתה . 2 למעט שתי יצירות טלוויזיוניות : הפרק האחרון של סדרת הדרמה פלורנטין ( איתן פוקס וגל אוחובסקי ( 1997 והדרמה הטלוויזיונית בבימויו של אסי דיין , מדריך לכיסוי תחת . ( 1998 ) 3 ההתרחשויות חברתיות–הפוליטיות בישראל מצוינות באופן כרונולוגי בנספח של הספר .

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help