sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הערה 4 לעיל , ( דנה אסטון בעיסוק החברתי הבלתי פוסק בדימויי גוף נשיים ובאופן שבו דימויים אלה מכוננים את תפיסת הנשים בתרבות , ומציעה ליוצרות תיאטרון פמיניסטי סדרת תרגילים להתמודדות עם "תפיסת הגוף" לקראת עבודתן על מופע פמיניסטי . כפי שעולה מהדיון בפרקי הספר , התיאטרון הפמיניסטי נמנה עם הזרמים הניסיוניים ( experimental theatre ) בתיאטרון המודרני . גישתו עולה בקנה אחד עם השקפת עולמם של רבים מיוצרי התיאטרון והתיאורטיקנים במאה , ה–20 שהביעו את התנגדותם לתפיסת התיאטרון כאמנות שמטרתה העיקרית היא לבדר את קהל הצופים ולספק תמונת עולם המאששת את הנורמות התרבותיות של הזרם המרכזי . כמעט כל היוצרים וההוגים שנודעה להם חשיבות בהיסטוריה של התיאטרון המודרני , כגון ברכט , ( 1898-1956 , Bertolt Brecht ) ארטו Antonin ) , ( 1896-1948 , Artaud גרוטובסקי , ( 1933-1999 , Jerzy Grotowski ) מנושקין Ariane ) , Mnouchkine נ . ( 1939 ואחרים , ראו בתיאטרון זירת תרבות שנועדה לאתגר ולבחון מחדש הנחות יסוד חברתיות ותרבותיות . על פי תכניו והאופן שבו הוא חותר לגיבוש שפה ייחודית , הן בכתיבה והן על הבמה , התיאטרון הפמיניסטי , בדומה לתיאטרון הניסיוני במאה , ה–20 קורא תיגר על אופני ייצוג קונבנציונליים . במקום במה מוארת ו"תיאטרלית" שהקהל צופה בה באולם מוחשך בתיאטרון מסחרי , מרבית ההוגים והיוצרים בתחום התיאטרון הניסיוני , לרבות התיאטרון הפמיניסטי , רואים בתיאטרון אמנות עוכרת שלווה , מאתגרת , חווייתית , חושית , בלתי מתפשרת ולעתים חתרנית . אחת התופעות הייחודיות לתיאטרון הפמיניסטי , כפי שכותבת אסטון , היא גיבושן של קבוצות תיאטרון עצמאיות של נשים , המבססות את תהליכי יצירתן על שיתוף פעולה שוויוני ככל האפשר , שאינו מבוסס על היררכיה . אסטון מנמקת תופעה זו בקושי של נשים להשתלב בעמדות מפתח בתיאטראות הזרם המרכזי המנוהלים באופן מסורתי בידי גברים , ובשאיפתן ליצור ולכונן תיאטרון אחר , חדשני . תופעת קבוצות התיאטרון הפמיניסטי סללה את הדרך גם לכינונן של קבוצות תיאטרון קהילתי , שבו נשים מקבוצות חברתיות מגוונות מוצאות 15 בנושא זה ראו למשל : נעמי וולף , מיתוס היופי : על השימוש בייצוגים של יופי נגד נשים , תרגום : דרור פימנטל וחנה נוה , תל אביב : הקיבוץ המאוחד , הוצאת מגדרים . 2010 [ 1992 ] Aston , "Finding a Body , Finding a Voice , " Feminist Theatre Practice 43-56 . 16 17 ספרי מבוא מומלצים בנושא אופיו הניסיוני של התיאטרון המודרני הם : Marvin Carlson , Performance : A Critical Introduction , New York : Routeldge , 2003 . Colin Counsell , Signs of Performance : An Introduction to Twentieth Century Theatre , New York : Routledge , 1996 ; Mark Fortier , Theory / Theatre : An Introduction , New York : Routledge , 2002 ; Michael Huxley and Noel Wittis , eds . The Twentieth Century Performance Reader , New York : Routledge , 1996 . Aston , Feminist" Directions , " Feminist Theatre Practice 42-23 . 18

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help