sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מסוים למוצר , הוא מביא בחשבון שהכמות המתאימה למחיר זה נקבעת לפי פונקציית הביקוש המצרפית , כ . y ( p נניח , אם כו , כי סביבת היצרן מתירה מכירה של התפוקה במחיר התלוי בהיקף המכירה , או ליתר דיוק , במחיר הנקבע על פי פונקציית הביקוש כ y ( p המונופול בוחר את מחיר התפוקה , p המביא למקסימום את רווחיו . בעיית המונופול היא : אפשר לנסח את בעיית המונופול באופו שונה , כבעיה של בחירה בכמות התפוקה האופטימלית , y כאשר המחיר ( המרבי ) האפשרי של התפוקה מתקבל מפונקציית הביקוש המצרפית ההופכית כ . p ( y בעיית המונופול היא אפוא : שני הניסוחים השונים של בעיית המונופול שקולים במובן זה שהתוצאה המתקבלת מפתרון שתי הבעיות ( הצמד : כמות ומחיר ) זהה . למרות שבעיה ( 1 ) ( בחירת מחיר התפוקה ) נראית טבעית יותר , מסתבר שברוב היישומים נוח יותר ( מבחינה חישובית ) לנסח ולפתור את בעיית המונופול בגרסה ( , 2 ) ולכו בהמשך הדיון נתמקד בה . בכל מקרה , חשוב לדעת שניתן לפתור את הבעי ה בשתי גרסותיה ; עובדה זו מאפשרת גמישות בבחירת הדרך הנוחה יותר לפתרון בעיו ת ספציפיות העוסקות במונופול . את בעיית המונופול ( 2 ) ניתו לרשום גם בצורה הבאה , כאשר כ TR ( y היא פונקציית ערך התפוקה ( הפדיון ) המתקבל מייצור התפוקה , כ C ( y ו-כ , TR ( y כ = 'y p ( y היא פונקציית העלות של התפוקה , בהינתן המחירים הקבועי ם של התשומות .

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help