sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

1 . 1 כללי תחום המיסוי הבין לאומי הוא תחום מורכב מאוד . ככל שחולף הזמן ומדינת ישראל משתלבת בכלכלה העולמית הנושא נעשה רלוונטי יותר ויותר לתושבי ישראל . כמו בתחומים משפטיים אחרים , גם במסים החיים הכלכליים והמשפטיים אינם עוצרים בגבולות המדינה , והם מצריכים התייחסות מיוחדת . בנוגע לדיני המס , מעורבותה של המדינה בנושא היא עמוקה . זאת מאחר שבעסקאות שבהן מעורבים תושבים ממדינות שונות רוצה כל מדינה ( והמדינה שבה התבצעה העסקה ) לזכות בנתח המס המגיע לה לדעתה . לא אחת נעשה הדבר על חשבון מדינות אחרות . לפיכך , המתח בענייני מיסוי בין לאומי אינו רק בין המדינה לאזרחיה או תושביה , אלא גם בין מדינות למדינות אחרות . כמו שנראה בהמשך הדברים , קיים שיתוף פעולה מצומצם בין מדינות באמצעות הסכמים דו צדדיים ( בילטרליים ) בעניין זכויות מיסוי ( על הכנסות פרותיות והוניות ) וחילופי ידיעות . הסכמים אלה מכונים אמנות למניעת כפל מס וחילופי ידיעות , והם נחתמים בין שתי מדינות ספציפיות ( ולא יותר , בניגוד לאמנות רב מדינתיות . ( עם זאת , מדינות חותמות על הסכמים כאמור עם מדינות רבות . נושא המיסוי הבין לאומי עבר מהפכה בישראל במסגרת תיקון 132 לפקודה , וכיום , יותר מבעבר , החקיקה בענייני מס מתאימה להתמודד עם התמורות שחלו בחיי המסחר והעסקים הבין לאומיים שבהם משתלבים גם יחידים וחברות תושבי ישראל . כמו שכבר למדנו ביחידה , 1 לאור תיקון 132 לפקודת מס הכנסה , מס הכנסה משולם בישראל על הכנסות פרותיות על פי הקבוע בסעיף 2 רישא לפקודה : . 1 בעניין זה ראוי לעיין בחוזר מס הכנסה 21 / 2002 בנושא : הרפורמה במס הכנסה – מיסוי בינלאומי , הסוקר את הוראות התיקון בנוגע למיסוי בין לאומי . [ 1 ] מבוא

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help