sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הראשונה , Service-Self Paj ( שאמאניזם עשהלזאתלבעצמך , ( שיצר קולקטיב אמנים מריו דה ז'נרו , , OPAVIVAR ח ! הפועל הן באתרים ציבוריים ברחבי העיר והן בגלריות ובמוסדות תרבות . העבודה נוצרה במיוחד עבור הביאנלה בטייפה , 2014 והיא עוסקת במנהגים ברזילאים מסורתיים ובטקסים שונים . 16 ערסלים מחוברים למבנה עץ , וביניהם – שולחן ועליו מיחם חשמלי ובו מים חמים , כוסות ושלל עשבים . המבקרים מוזמנים להכין לעצמם תה ולנוח בערסלים . העבודה , המשלבת שני מנהגים ילידיים – פולחן שאמאני באמצעות עשבים , וערסלים , ששימשו את הילידים בברזיל ונתפשו בעיני הקולוניאליסטים הפורטוגלים כסימן לעצלות – מזמינה אותנו לא לעשות דבר , מעין מקדש לחוסר מעש . זהו חלל שבו אי עשייה זוכה להערכה כתגובתל נגד לעידן המואץ של ימינו , שבו הכול מלאכותי ורגעי . המיצב מנסה לייצר אווירה קולקטיבית על בסיס שיתופיות , ולעורר קשרים אקראיים בין המבקרים הבאים לנוח ולשתות תה , זאת על מנת להפוך את אתגר החיים המשותפים לכדי תרגיל מענג בקהילתיות . עבודת אמנות זו מתחברת לרעיון " אסתטיקת היחסים" , ( relational aesthetics ) שעליו מרחיב בוריו באסופת מאמרים בשם זה שפרסם בל . 1997 אמן המיצב , סוראסי קוסהלוונג ; Kusolwong ) נ' תאילנד , ; 1965 חי ויוצר בבנגקוק , ( מזמין אותנו לחוויה חברתית של התפנקות בשכיבה בתוך חבילות צמר צבעוני ורך . הצופה מוזמן להיכנס אל תוך אולם , שבו נבנה מיצב המתמקד בצרכנות , בכלכלה העולמית ובערך החומר תוך שימוש בשיטה שאינה הולמת עוד את האמנות המסורתית . בעבודתו גדולת הממדים , Golden Ghost ( Reality Called , So I , ( Woke Up מזמין קוסהלוונג את הצופה לחפש שרשרות זהב , שבהן סמלי רוחות רפאים מעשה ידיו , בחלל מלא פסולת תעשייתית של חוטי צמר . המבקרים בני המזל , הנוברים בצמר ומוצאים שרשרת , רשאים לשמור אותה לעצמם . לדברי האמן , מהלך זה " מעניק משמעות חדשה למושג ' אמנות נעדרת' או ' אמנות נעלמת . "' באמצעות עבודתו האינטראקטיבית משלב האמן צורפות מסורתית עם נרטיב מודרני , סוציולפוליטיקה היסטורית , כלכלה ואקולוגיה עכשווית . הוא הופך את חלל התצוגה למקום חווייתי תוך בחינה מחדש של הציוויליזציה האנושית ( מתוך קטלוג הביאנלה . ( באווירה נינוחה של מחשבות על אודות אמנות חברתית אנו יורדים במדרגות הנעות אל קומת הכניסה , שבה מוצג גוף עבודות של האמן והסופר , פו צ'י הואנג ; Huang ) נ' טייוואן , , ( 1980 הנוגע במגוון נושאים , ביניהם חקלאות , כלכלה , צרכנות וייצור , היסטוריה מקומית ואבולוציה חברתית וסביבתית . לתפקידיו המשתנים של האמן בחברה – ממנהל פרויקטים , עבור דרך עובד כפיים ועד לכותב דוקומנטרי – שמור מקום מרכזי בעבודותיו . בעבודה Production Line ( Made in China & Made in ) Taiwan ( קו ייצור : תוצרת סין ותוצרת טייוואן , ( המבוססת על מאמרו , , " Blue Skin : s'Mama Story " הוא קושר בין מסלול חייה של אמו , האישה העובדת , מן השדה אל המפעל ובחזרה אל השדה , לבין השינויים שחלו בכלכלה הטייוואנית , לרבות מיקור החוץ של תעשיית הבגדים . העבודה היא חיבור של שני פרויקטים קטנים , שני מקומות ושתי תערוכות . היא עוקבת אחר מסלול סיבובי של תעשייה נודדת , מהביאנלה בטייפה , לביאנלה לפיסול בשנג'ן ובחזרה לטייפה ומציגה צוות של פועלות : תופרות , גוזרות , מגהצות ועוד , בפס ייצור של חולצות ג'ינס . אגב כך דנה העבודה בהיסטוריה , בתרבות , בכלכלה וביחסים שבין ייצור לצריכה תוך שהיא נעה על הציר שבין מודרנה למסורת . בעקבות הגלובליזציה והקשרים האמיצים בין מזרח למערב היטשטשו אותם גבולות . האמנות המקומית זכתה בעושר מסוג אחר , וכיום היא רבגונית יותר מבעבר . Nathaniel Mellors , Neanderthal Container ( Animatronics Prelaps ) , 2014 ( detail ) , installation , dimensions variable | Taipei Biennale Surasi Kusolwong , Golden Ghost ( Reality Called , So I Woke Up ) , 2014 , gold necklaces , industrial wool thread , neon work , photographs , mirror , and works on paper , dimensions variable | Taipei Biennale

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help