sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

קאיליואן ; Yuen-Kai ) נ' פוג'יאן , סין , , ( 1948 שבה נראה מהלך של " צמצום . " הן במערב והן במזרח מהווה הבשר רכיב תזונה מרכזי . בה בעת , בחברה המודרנית בת זמננו מגדלים אנשים רבים בבתיהם חיות מחמד , שאותן הם מטפחים ומפנקים , ונשמעת התנגדות הולכת וגוברת לשחיטת חיות לצורכי אכילה . על אלימות זו בדיוק מצביע קאיליואן בעבודתו , שבה מוצגות תרנגולות כמוצרים תעשייתיים , עשויים מחומר גבבה מעורר סלידה " מוכן לאכילה" ( כאילו יצא מקופסת שימורים . ( העבודה מציגה באירוניה את גורלה הטרגי של התרנגולת העירומה נטולת הנוצות : " חפץ" אכיל מצד אחד , ודימוי כה אנושי , מצד אחר . כשהן שרויות בתנוחה של עשיית צרכים , מפרישות / יורות תותח של מספוא מעוכל אל תוך האסלה ( של דושאן , ( הופכות התרנגולות לכלי ביטוי חושני המעיד על התרבות שלנו ומפנה חיצי ביקורת כלפי בני האדם , האוכלים את בעלי החיים חסרי הישע . לסיום סיקור הביאנלה בבוסאן אציין עבודה נוספת מתוך הפרק . " The History , The War " עצוב להיווכח , שוב , כי ההיסטוריה שלנו מסומנת באמצעות מלחמות , וכי אלה הם ציוני הדרך של האדם גם במאה הל . 21 עבודותיה של שיהארו שיוטה ; Shiota ) נ' אוסקה , יפן , ; 1972 חיה ויוצרת בברלין ) מלמדות על ניסיונה האישי ועל חוויותיה , תוך אזכור אלמנטים של נוודות . באמצעות שימוש בחפצי יומיום ואגירתם , היא מבטאת טראומה של קיפוח ושל הפרדה , של גירוש ושל גלות . המיצב תלוילהמקום , Accumulation–Searching for , the Destination מורכב מכל 200 מזוודות , המחוברות לתקרה במוטות אדומים , מעין מובייל מזוודות , ובאמצעותן היא מעבירה לצופה תחושה פיזית של חוויה קפקאית . המזוודות נעות באוויר ומעניקות לעבודה , העוסקת בנושאים עכשוויים , כגון תפוצה ופזורה , אי יציבות , נדודים וחוסר ודאות , את הפן הקינטי שלה . אופן העמדתן בחלל מייצר אלמנט של תנועה המשכית . האנטרופיה בעבודותיה מתבטאת במבנה המפורק , בחולשתו של הקיום , במלנכוליה הטמונה בו ובהיכחדותו . היא מזכירה לנו , שכל אדם יכול לארוז את חייו במזוודה אחת , אמירה המהדהדת – במיוחד בימים אלו – את העובדה , כי בעולם ישנם למעלה מל 50 מיליון פליטים . Djamel Tatah , Untitled , 2005 , oil and wax on canvas , 21 panels , 220 x 160 each Courtesy of Ben Brown Fine Arts , London Photo copyright © Louis-Jean Losi , Djamel Tatah © adapg Paris 2015 | Busan Biennale Chan Yuen-Kai , Urinoir-Fontaine / Fontaine-Urinoir , 2006 , resin and pigments , 780 x 50 x 50 , C + J Mairet Collection | Busan Biennale

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help