sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

לבן מסמן את גזרת המקטורן , את המכנסיים ואת קפלי הבגד . הפעם הדמות משוכפלת ומכסה את כל קירות החדר שאותו בנה האמן . ייצוג אנושי ישיר מעין זה של מפגש פנים אל פנים עם הצופה מבטא את גישת הסרבנות וההתנגדות , האופיינית לדור הצעיר המתגורר בערים עכשוויות . הדמויות , הצמודות לקירות , עשויות להיתפש כתומכות בהם ומחזיקות אותם , בשל איכותן הסטטית ; בד בבד הן עשויות להתפרש גם כרוחות רפאים , הנעלמות ומופיעות , וכך גורמות לצופה להרהר בהגירה , בבדידות ובהרס הזיכרון . בעבודתה של קסניג'ה טורצ'יץ' ; Tur i ) נ' זאגרב , קרואטיה , The Witness , ( 1963 ( העד , ( מתוודע הצופה לזוג עיניים , שכמותן לא ראה מעודו : עיניים פקוחות לרווחה המתבוננות בנו , הצופים . רק יודעי ח"ן יבחינו בעלילה המתרחשת בתוך האישונים . העבודה מורכבת משני סרטי וידיאו , המוקרנים בסינכרוניזציה מלאה על גבי שני מסכים נפרדים ( אורכו של כל אחד מהם דקה ושלושים שניות , והם מוקרנים שוב ושוב במקביל . ( על גבי כל מסך נראית עין אנושית , באחד ימנית ובאחר שמאלית , ובמרכז האישון של כל אחת מהן מוצגים , בנפרד אך במקביל , מצבים שונים של תלות הדדית : באישון שמאל נראים גבר ואישה עירומים , הגבר מסייע לאישה להתלבש , וכשהיא מסיימת , היא סוטרת לו על פניו ; באישון ימין מוצגת התרחשות נוספת : גבר ואישה עירומים , הפעם האישה מסייעת לגבר להתלבש , ובתום הפעולה הוא מחבק אותה . תחת הנושא הבא , , s'Animal" Dialogue " נכללות עבודות העוסקות ב"אחרות חייתית" . ( animal otherness ) זה כעשרים שנה אנו עדים לחזרתו של בעל החיים לאמנות . שלא כבעבר , מדובר במעין ציור ז'אנר באמצעות מיזלאנלסצנות של סיטואציות מפתיעות , ההופכות , בתורן , לשיחות מבוססות בין האנושי לחייתי , כאילו אין טבעי מזה . כך קורה במיצב של פילאר אלבארסין ; Albarrac n ) נ' סביליה , Asneria , ( 1968 ( חמור , ( שבו נראה חמור ישוב על גבי ערימת ספרים , שצורתה מעלה על הדעת קבר , קורא בספר על תולדות האנושות . העבודה מבטאת את חרדת הקיום ואת הכמיהה לחיי נצח , ובו בזמן משדרת הומור מר , המנהל דיאלוג עם יצירותיו של פרנסיסקו גויא . האלימות נוכחת ואף מועצמת בהומור ציני בעבודתו של צ'אן Chiharu Shiota , Searching for the Destination , 2014 , vintage suitcases , red rope , red net , dimensions variable Courtesy of the artist / Gallery Daniel Templon / Kenji Taki Gallery . Photo : Sunhi Mang | Busan Biennale

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help