sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

על מצבך ולקבל את מר גורלך לבין לקחת את גורלך בידיך ולנסות לחיות במקום אחר , בטוח יותר . מרגש היה לשמוע את המונולוגים של התושבים שחוו את האסון בפוקושימה , ובאותה עת לחשוב על תושבי עוטף עזה , המתלבטים גם הם , אם לעזוב את מקום מגוריהם המסוכן או להישאר באזור . אין ספק , שיצירה קולנועית זו נוגעת בשאלות הקרובות כיום לבני אדם במקומות שונים בעולם , והיא רלוונטית לא רק ביפן . השתתפותם של אזרחים יפניים שחוו את האימה בסרט , הוסיפה לו ניחוח של סרט תעודה , ובכל זאת – מדובר בעבודת אמנות מטלטלת ומרתקת . לאחר שצפיתי בסרט בן 33 הדקות שוב ושוב , הרגשתי צורך לצאת לאוויר הצח של סיאול כדי לנשום קצת שפיות . בוסאן The Busan Biennale 2014 Inhabiting the World אוצר : אוליבייה קפלין 20 בספטמבר 22 — בנובמבר 2014 זה שני עשורים שהביאנלות של בוסאן , עיר קיט קטנה , נעימה ויפה בדרום קוריאה , השוכנת לחופו של ים , נחשבות לאיכותיות ומארחות אוצרים בינלאומיים , ביניהם מסימיליאנו ג'וני ועוד רבים וטובים . השנה נבחר הצרפתי , אוליבייה קפלין ; Kaeppelin ) יליד ברזיל , , ( 1949 שכיהן בעבר כנשיא מוזיאון Palais de Tokyo בפריז , לאצור את התערוכה המרכזית , " Inhabiting the World " ( לאכלס את העולם ) – תערוכה סדורה ודידקטית , המחולקת לשישה נושאים , על פי היגיון , שאותו הוא מבאר במאמרו שבקטלוג . הנושא הראשון שבחר זכה לכותרת " Movement " ( תנועה או זרם , ( כיוון שהשיעור החשוב הראשון שלמד היה שכל אמנות מתחילה בזרם כלשהו . התערוכה נפתחת בעבודה קינטית גמישה , שיצר אליאס קרספין ; Crespin ) נ' קראקס , ונצואלה , ; 1965 חי ויוצר בפריז . ( מיצביו של קרספין תלויים מן התקרה באמצעות חוטי ניילון שקופים , ונעים כגלים המופעלים על ידי מנוע . בכך הם חושפים את מכניקת המובייל , ומתכתבים עם עבודותיהם של אלכסנדר קאלדר ושל ז'אן טינגלי . האובייקט המינימלי מתנועע בעדינות שבין תנועות כמעט בלתי מורגשות לתנועות נראות . אטיות תנועתו בחלל כמו מעכבת את הזמן ומותחת את גבולותיו , ובתוך כך מתייחסת לדיאלקטיקה שבין תנועה לבין עצירה . המובייל נע באוויר כאילו התגבר על כוח הכבידה . בעבודה , Plano Flexionante 4 מרחפים קווים מעל שטיח שחור , מצטלבים עם קרני אור ויוצרים מעין משיחות מכחול בחלל . בהמשך התערוכה נחשף הצופה לנושא הטעון של ייצוג זהויות , תחת הכותרת , " Identities Represented " אולם האוצר בוחר לדון בו באופן אוניברסלי ומציג עבודות , שנקודת המוצא שלהן מערבית בעליל חרף מיקום התערוכה במזרח אסיה . אסאן סמאטי ; Smati ) נ' סן שאמון , צרפת , ( 1972 מציג דמות אפריקנית שחורה ( על פי תווי הפנים , ובעיקר הנחיריים הרחבים והשפתיים העבות ) המפוסלת בסגנון קלאסי . הדמות שרויה בהתבוננות עצמית , תנוחה שגרמה לעיוות הצוואר הארוך במיוחד ולסיבובו . שמה של העבודה M lancolia ) מלנכוליה , ( משקפת את דמות האדם המנודה , זה שהחברה המערבית הנורמטיבית מסתייגת ממנו ומתייגת אותו . בעבודתו של ג'מאל טטה ; Tatah ) נ' סן שאמון , צרפת , , ( 1959 ל ל א כ ו ת ר ת , מעומת הצופה עם דימוי חוזר ונשנה של אדם צעיר בלבוש מלא , ראשו מוטה כלפי מטה , עיניו מופנות כלפי עצמו . הוא לובש בגדים ירוקים כהים , וקו מתאר Elias Crespin , Piano Flexionate 4 , 2014 , aluminum , nylon , motors , computer , electronic interface , 200 x 960 © Elias Crespin Photo : Pascal Maillard | Busan Biennale The Witness , 2011 , video , 50 in . plasma monitors ; photo courtesy of Gliptoteka Gallery , Zagreb | Busan Biennale , Ksenija Tur i

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help