sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

הביאנלות בקוריאה סיאול SeMA Biennale Mediacity Seoul 2014 Ghosts , Spies , and Grandmothers אוצר ומנהל אמנותי : פארק צ'אן-קיונג 2 בספטמבר 23 — בנובמבר 2014 מה פשר שמה של הביאנלה בסיאול , " רוחות רפאים , מרגלים , וסבתות"ב האוצר והמנהל האמנותי , פארק צ'אן קיונג ; Kyong-Chan ) נ' , ( 1965 אמן ובמאי החי ופועל בעיר , מסביר : " רוחות רפאים כייצוג למסורת ולהיסטוריה הנשכחות של אסיה ; מרגלים כייצוג לזיכרונות המלחמה הקרה , וסבתות כייצוג לנשים ולזמן ( שהרי הן אלו שחיו באסיה של פעם בזמן אמת . " ( נראה כי הרקע הקולנועי של האוצר בשילוב עם הנושא , המבטא פן בחייהם של תושבי אסיה , היוו זרז בבחירת סרט הווידיאו , I Live in After–Fear March 11 ( חיבפחדאני – מרץבעקבות ( 2011 של נינה פישר ( Fischer ) ושל מרואן אל סאני , ( el Sani ) צמד יוצרים העובדים בצוותא מאז סיימו את לימודיהם בגרמניה . הפרויקט נוצר בהשפעת סרטו של אקירה קורוסאווה , א נ י ח י ב פ ח ד , ( 1955 ) העוסק בסדרת הניסויים הגרעיניים באטהל ביקיני שבאיי מרשל בשנות הל 50 של המאה הקודמת , ומתמקד בסיפוריהם של אנשים אחדים בעקבות אירועים אלו . פישר ואל סאני הזמינו פליטים שברחו מאזור פוקושימה ביפן , אזור מוכה אסון הסובל מקרינה רדיואקטיבית , לצפות בסרטו של קורוסאווה . בקרב הפליטים נרשמה הזדהות עם גיבור הסרט ועם מצבו העגום . העבודה , מעין ניסוי קולנועי מאולתר , שבו נטלו חלק שחקנים ופליטים כאחת , ביקשה לחקור את הפחד , את חוסר הוודאות ואת תחושת האיום בעקבות האסון הגרעיני המדובר . הדיון התנהל סביב שאלת הבחירה : האם להישאר או לעזובב האם להיהרג או למותב על מנת להמחיש את הסכנה הכרוכה בהישארות באזור מוכה רדיואקטיביות , השתמשו יוצרי הסרט בשתי בנות יפניות למראה , בלבוש זהה , המנהלות שיחה הנפרשת על פני שלוש סצנות , כאשר אחת מהן מצויה בפוקושימה והאחרת – באייצ : ( Aichi ) 'י ילדה : 1 בפוקושימה אני חוששת לגבי החלב , לכן איני שותה אותו . ילדה : 2 באייצ'י החלב בטוח , לכן אני שותה אותו . ילדה : 1 בפוקושימה אני חוששת כשיורד גשם . לכן אני לוקחת מטרייה . ילדה : 2 באייצ'י הגשם בטוח , אז אני לא חייבת לקחת מטרייה . ילדה : 1 בפוקושימה אני חובשת מסכה כשאני משחקת בחוץ . ילדה : 2 באייצ'י אני יכולה לשחק בחוץ בלי מסכה . בסרטו של קורוסאווה עולה השאלה : מה עדיף , " למות או להיהרגב" , ( to die or to be killed ) תהייה העולה בשיחה בין רופא שיניים לבנו בהתייחס לרדיואקטיביות ולקרינה . במילים אחרות , נברח או לא נברח , הרי בין כה וכה בסופו של דבר כולנו נמות . אולם מדובר כאן בהבדל מהותי שבין למות לבין להיהרג , ההבדל שבין להצהיר Nina Fischer & Maroan el Sani , I Live in –Fear Record of a Living Being After March 11 , 2013 , HD , single channel video installation , color , stereo , 33 min . Courtesy of the artists and Galerie EIGEN + ART , Leipzig / Berlin | SeMA Biennale Mediacity Seoul

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help