sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

הביאנלות הגדולות של אסיה בקוריאה ובטייוואן : סיאול , בוסאן , גוואנגג'ו וטייפה רחל סוקמן יכולתה של מדינה כקוריאה לקיים בו-זמנית שלוש ביאנלות בשלוש ערים : סיאול , בוסאן וגוואנגג'ו , ולממש הפקות ענק של פרויקטים אמנותיים התובעים תקציבים אדירים – ראויה לציון ולשבח הנסיעה הנוכחית למזרח אסיה , לקוריאה ולטייוואן , לא הניחה לי להשאיר את הזיכרונות מן הביאנלה בטייפה 2004 בבית . הם נסעו עמי , ססגוניים , אקזוטיים , מלאי חן , ומשקפים יותר מכול את עידן התמימות . חיות צבעוניות להפליא , בעיקר במיצב הכלבים בוורוד , שיצרה האמנית לי סון שי ( Chih-Hsun ) במוזיאון לאמנות בקאושיונג , ( Kaohsiung ) או מגזרות הנייר בצבע בורדו , שהתאפיינו בדייקנות מופתית , ונאספו בפרובינציה הצפונית של טייוואן ממשפחות , ובעיקר מנשים . אלה קיבלו מקום של כבוד על קירות המוזיאון בטייפה , וכולם נותרו צרובים במוחי : " חרף ההשפעה המערבית העזה הניכרת במזרח בכל התחומים , היה מרענן לגלות , שישנם מקומות , שבהם המורשת עדיין נוכחת , והגלובליזציה אינה דוחקת את האתנוגרפיה" ( ר' טרמינל . ( 23 משפט מעין זה לא ניתן עוד לכתוב בשלהי . 2014 כיום נמצאים צבעי המזרח הבוהקים והאותנטיים במקדשים , במסעדות המסורתיות ובימי חג , במצעדים המשחזרים את ההיסטוריה המפוארת של ימי המלוכה . רק לפני עשור שנים עדיין ניתן היה לראות במדינות מזרח אסיה אמנות עממית , בעלת זיקה מובהקת למסורות הציור והפיסול הסיניות והיפניות האזוריות . דומה שאמני אסיה בקיאים ומעודכנים בשדה הטכנולוגי יותר מאמני המערב , ומתבלטים במיוחד בתחומי הצילום , הווידיאו והקולנוע . ארבע הביאנלות האסיאתיות שבהן ביקרתי היו תערוכות גדולות ומרשימות , בהשתתפות נבחרת של אמנים מובילים מכל רחבי העולם , שעבודותיהם מוצגות שוב ושוב בתערוכות גדולות מעין אלו ובמוזיאונים הנחשבים . השיקולים המכתיבים תמהיל זה הגיוניים ואולי אף מוצדקים : גם קוריאה וגם טייוואן מעוניינות שהאמנים מבית ייראו על ידי בני ארצם – אוצרים , אמנים , אספנים , סטודנטים , גלריות , מוזיאונים ושאר שוחרי האמנות – בחברתם המכובדת של אמנים בינלאומיים חשובים . Li Chih-Hsun , Dog Walking , Shrub of Flowers , 2004 , Kaohsiung Museum of Fine Arts , Taiwan Yang Yuan-Yuan , Taipei Biennial 2004 Liu Chin-Yann , Taipei Biennial 2004

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help