sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

1 . 2 טכנולוגיות דיגיטליות ראשונות במובנים רבים , טוען בנג'מין פיטרס , ( Peters ) מדיה חדשה ( New Media ) לעולם אינה באמת חדשה אלא רק גלגול מחודש של טכנולוגיות קודמות ורעיונות ישנים . ( B . Peters , 2009 ) קרולין מרווין ( Marvin ) הרחיבה טענה זו וקבעה שמבחינה היסטורית , המחשב הוא לא יותר מאשר טלגרף הפועל בזמן אמת ומצויד בזיכרון גדול . " כל ההמצאות בתחום התקשורת מאז ועד היום הן לא יותר מהרחבות של העבודה המקורית של הטלגרף , " טענה . ( Marvin , 1988 , p . 3 ) העיתונות המסורתית , שאימצה לחיקה את הרדיו ובהמשך גם את הטלוויזיה , לא נותרה אדישה גם בנוגע לטכנולוגיות הדיגיטליות החדשות . למרות שלעתים נדמה כי תהליך אימוץ הטכנולוגיות האלו החל רק בסוף שנות התשעים , הרי שבפועל החלו מהלכי הניסוי והטעייה בטכנולוגיות הדיגיטליות כבר בראשית שנות השמונים . אחת הטכנולוגיות הדיגיטליות הראשונות שבה התנסו כמה עיתונים הייתה הווידאוטקס , ( Videotex ) אשר שימשה כהמחשה לרעיון של " חברת המידע" שהכה שורש במהלך שנות השמונים בארצות הברית ובאירופה . הווידאוטקס פותחה בראשית שנות השבעים על–ידי הדואר הבריטי כבסיס לשירות המספק מידע לאזרחים . המידע נשלח ממחשבי החברה שתפעלו את השירות דרך קווי הטלפון אל ממיר מיוחד , שחובר אל מכשיר הטלוויזיה של הצרכן . באמצעות שלט או מקלדת מיוחדת שלח הצופה בקשות למידע , וזאת על–ידי כמו במקרה של הטלגרף והרדיו , גם הטלוויזיה החלה ברגל שמאל כמדיום עיתונאי . כיסוי החדשות הוגבל בצורה משמעותית בשל המצלמות המגושמות , הזמן שחלף ממשלוח סרטי הצילום ועד הגעתם לאולפנים , מחסור בצוותי צילום וכוח אדם מיומן ועוד . עוצמתה של הטלוויזיה כמדיום הפכה מוחשית בשנות השישים , אז ניצח קנדי את ניקסון בעימות הטלוויזיוני המפורסם , רוצחו של קנדי , לי הארווי אוסוולד , ( Oswald ) נרצח בעת שידור טלוויזיוני , ומפגינים הפגינו נגד מלחמת וייטנאם מול מצלמות הטלוויזיה Stephens , ) . ( 1999 , p . 277 החיבור בין עיתונות לטלוויזיה לא התקבל בעין יפה , בהבנה או בשמחה על–ידי מקצועני " המדיה המסורתית" ( הרדיו ובעיקר כתבי העיתונות המודפסת . ( במהלך השנים בוצעו כמה התאמות ארגוניות , אתיות ומקצועיות אשר אפשרו לאמץ לחיק האתוס העיתונאי גם את אנשי הטלוויזיה . למרות זאת , הדיווח החדשותי עיתונאי בטלוויזיה היה נתון בראשיתו , כמו גם בשנים מאוחרות יותר , במתח מתמיד בין האתוס העיתונאי לבין התפיסה התרבותית שבסופו של דבר הטלוויזיה היא מכשיר העוסק בבידור Dahlgren , ) . ( 1995 , pp . 48-46

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help