sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

5 . 1 . 1 מרכיבי בעיית הצרכו המצרכים נגדיר תחילה את המצרכים שבמודל . מאחר שבכוונתנו לתאר את הדרך שבה הצרכן מקצה את זמנו , נתייחס לפנאי כאל אחד המצרכים שהצרכן צורך . לשם פשטות נני ח שבמערכת הכלכלית קיימים שני מצרכים בלבד : פנאי , שאת כמותו נסמן ב- , L ומצרך אחר , מצרך מצרפי שאיננו כולל פנאי , שאת כמותו נסמן ב- . Y היצע עבודה משאב כלכלי בסיסי העומד בדרך-כלל לרשותו של כל צרכן הוא הזמן . לזמן שימושים אפשריים מגוונים , ומשימושים אלה נגזרים מצרכים שונים שהם מקצת המרכיבים של סל המצרכים של הצרכן . בפרק זה נציג י י שום של בעיית הצרכן , שבעזרתו נתמקד בניתוח התנהגות הצרכן , הנוגעת להקצאה האופטימאלית של הזמן העומד לרשותו . נחזור ונציג גרסה פשוטה של בעיית הצרכן המתאימה ליישום שבו נתמקד . נפתח אפוא בהבהרת המשמעות של מרכיבי הבעיה : המצרכים , יחס ההעדפה , הסל התחילי , שערי החליפין וקבוצת התקציב . אחר-כך נעבור להצגת בעיית הצרכן ופתרונה . מפתרון בעיית הצרכן נקבל את כמות הפנאי ה אופטימאלית של הצרכן ואת כמות העבודה ה אופטימאלית או את היצע העבודה של הצרכן . לכשנשלים משימות אלו נערוך ניתוח קצר של סטאטיקה השוואתית שבו נדון ברגישות של התנהגות הצרכן לשינויים בפרמטרים של הבעיה , שער החליפין והסל התחילי .

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help