sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

4-3 . 1 . 1 געיית הצרכו משהכרנו ביחידה 1-2 את מושגי היסוד של תורת הצרכן , נוכל לנסח בעזרתם את בעיית הצרכן הפועל בסביבה תחרותית , בהנחה שכל האקסיומות של תורת הצרכן מתקיימות . מהאקסיומה ההתנהגותית ( אקסיומה ( 7 נובע שהצרכן בוחר מבין כל סלי המצרכים האפשריים , סלי המצרכים השייכים לקבוצת התקציב שלו , סל שהוא עדיף מ- או שקול לכל סל אפשרי אחר . בעיית הזיהוי של סל המצרכים האפשרי המועדף ביותר - בהינתן יחס ההעדפה של הצרכן , הסל התחילי שלו ומערכת המחירים - נקראת בשם בעיית הצרכו על-פי טענה 1 בפרק 2-1 . 15 שביחידה , 1-2 קיימת פונקציית תועלת רציפה המייצגת את יחס ההעדפה של הצרכן . ומכאו , תועלת הצרכן בסל שהוא בוחר , הסל המועדף ביותר , גדולה מ- או שווה לתועלתו בכל סל מצרכים השייך לקבוצת התקציב שלו . נוכל אפוא לנסח את בעיית הצרכו כבעיה של מציאת סל מצרכים בקבוצת התקציב , שבו ערך פונקציית התועלת הוא מקסימאלי . דהיינו , בהינתן הסל התחילי כח x = ( x l ' ... , )( ומערכת המחירים כך , P = ( 'PI ... PI' אנו מחפשים סל מצרכים כ ... , x ~ , ד , X 'i' = ( x השייך לקבוצת התקציב כ , B ( p , x כך שלכל סל מצרכ י ם , , X בקבוצת התקציב מתקיים כ . u ( x כ ~ U ( X i' ' נסמן את ערך הסל התחילי לפי מערכת המחירים . 1 = PIX 1 + P 2 x 2 + ... + P ח XI ך , ב-1 P ובאופן פורמאלי , בעיית הצרכן היא : - בעיית הצרנו ופתרונה

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help