sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ואולם , נשוב לענייננו : תורת המחירים היא מערכת של פסוקים פורמאליים , הקשורים בקשר לוגי . הכלכלן מתיימר לייחס לפסוקים אלה פשר שיאפשר להם להמציא לו , לכלכלן , הסברים וניבויים על תופעות כלכליות . בדברנו על מערכת פסוקים הקשורים בקשר לוגי , כוונתנו למבנה דדוקטיבי , הבנוי במתכונת דומה לזו של הגיאומטריה האוקלידית : מונחים ראשוניים , הגדרות , אקסיומות ומשפטים ( תיאורמות ) . מדע הכלכלה מסתפק , כמובן , בתורה שהיא פחות מדויקת , פחות אלגאנטית , פחות שלמה ופחות הדוקה מן הגיאומטריה האוקלידית , וזו לא נזכרה כאן אלא כדי להמחיש , על-ידי דוגמה אידיאלית , מה הוא מבנה דדוקטיבי . היופי הדדוקטיבי לא הוא המדריך את התיאוריה הכלכלית , אלא מידת הרלוואנטיות שלה כמכשיר העשוי לסייע בהסבר ובניבוי של תופעות כלכליות . שאלה 2 o חווה דעה על יי התיאוריה "הכלכלית שלפניך : מונחים ראשוניים : "משקיי , יי ציבור " , יייעיל " , ייכסף . " הגדרות : אין . אקסיומות . 1 : אס יש לציבור יותר כסף , אז הציבור יותר יעיל . . 2 אס הציבור יותר יעיל , אז המשק יותר יעיל . משפט : אס יש לציבור יותר כסף , אז המשק יותר יעיל . "ייהסבר : המשק לא יעיל כי לציבור אין די כסף . " "ניבוי : תנו לציבור כסף , ויעילות המשק תגדל ! תשובה ברור שמבחנה של תיאוריה מוזרה זו הוא באישושה של האקסיומה הראשונה . אפילו אס יוכל מישהו להציג נתוניס המצביעיס על קשר חיובי בין יייעילות הציבור " ובין ייהכסף שבידי הציבור " ( וספק הוא אס יימצא מישהו שאמנס יוכל ) אפילו בכך לא די . למשל : קשר חיובי כזה יתיישב גס עס אקסיומה הפוכה לזו המופיעה בשאלה ( יי אס הציבור יותר יעיל , אז לציבור יש יותר כסף , "( ומאקסיומה הפוכה זו אי-אפשר , כמובן , לגזור את יי ההסבר " או את ייהניבוי " שבשאלה .

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help