sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

על פי המודל קיימים ארבעה מנחים , ולחלקם יש תת-מנחים : . 1 מנח עליון - המחולק לשני תת-מנחים : מנח עליון ביקורתי . מנח עליון תומך . . 2 מנח תחתון - המחולק לשני תת-מנחים : מנח תחתון מרדן . מנח תחתון צייתן . . 3 מנח עצמי . . 4 מנח אמצעי . בהמשך נאפיין כל מנח ביתר פירוט . איך נקבע המנח שבו נמצא אדם במהלך פעולה ? בחירת המנח נעשית בדרך כלל בתת-מודע , ב"אוטומט , " ללא תשומת לב , בהתאם לאופיו ולניסיון חייו של האדם . כפי שציינתי בהגדרת המושג " מנח , " מדובר על מיקום יחסי , שבו נמצא אדם לשם השגת מטרתו , ולכן המנח נתון לשינוי . ניתן ללמוד כיצד לשלוט במנחים שבהם אנו נמצאים על מנת להשיג פעולות מוצלחות במינימום אנרגיה . זוהי גם מטרת ספרנו זה . פעולה יכולה להיות מלווה באי ודאות ובחששות : איך יגיב הצד השני , באיזה מנח יתמקם , האם תושג המטרה , האם יהיו התנגדויות , או במילים אחרות : כמה אנרגיה נצטרך להשקיע . אדם נכנס לפעולה במנח מסוים , ויכול לשנותו תוך כדי הפעולה בהתאם למטרה , לצורך שלו ובהתאם למנח של האדם שמולו .

אוריון הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help