sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

ראשית , תפקיד בית הספר הוא לחנך , ולא להורות בלבד , וההוראה היא חלק אינטגרלי של החינוך ; שנית , בית ספר עברי צריך לחנך על ידי הנחלת מורשת הומניסטית ויהודית , מתוך זיקה אינטגרלית בין היסודות הללו . שכן עליו לחנך בני אדם יהודים שמסוגלים להתמודד עם המציאות היהודית והאנושית של זמנם , מתוך עמדה ערכית מגובשת ולהקנות להם אהבה לאדם ואהבה לעם היהודי ויכולת לממש אהבה זו באורחות חיים ; שלישית , חינוך דתי יהודי אינו חייב להסתייג משום תחום ביצירה התרבותית . אדרבא , הוא יכול להתמודד עם כל תחומיה ולאפשר לחניכיו להגשים את האידיאל הדתי שלהם בכל מעגלי חייהם . ומאידך גיסא , אין חינוך הומניסטי אמתי חייב להסתייג מן היצירה התורנית , השקפותיה ואורחותיה , אלא אף יכול להתמודד עמה [; ... ] ורביעית , חינוך בהוראתו הנכונה אינו מתקיים לא על יסוד דוגמטיות ולא על יסוד עמדה ניטראלית כלפי ערכים . חינוך מתקיים רק על יסוד של פתיחות למלוא אופקי היצירה האנושית , מתוך התכוונות לאמת ערכים ולהתחייב כלפיהם . [ חינוך הומניסטי יהודי בישראל , ירושלים : האגודה לחינוך הומניסטי יהודי בישראל וכי"ח , תשל"ד , עמ' [ 14

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help