sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:2

הקבוצות ואינו שייך לאחרת , כלומר שיש ב- A איבר שאינו נמצא ב- , B או שיש ב- B איבר שאינו נמצא ב- A ( או שני הדברים כאחד ) . נדגים : אם A היא קבוצת המספרים השלמים הזוגיים , ו- B היא קבוצת המספרים השלמים המתחלקים ב- , 4 אז . A ≠ B אמנם כל איבר של B הוא ב- A ( כל מספר שלם שמתחלק ב- 4 הוא זוגי ) , אבל לא כל איבר של A הוא ב- ; B למשל , 6 ) 6 ∈ A שלם זוגי ) , אבל 6 ∉ B ( 6 אינו מתחלק ב- . ( 4 קבוצה בעלת מספר סופי של איברים מכונה קבוצה סופית . קבוצה שאינה סופית היא אינסופית . אחת הדרכים המקובלות לתאר קבוצה מסוימת היא לרשום את איבריה בין צומדיים . למשל , ( 5 , 2 , 11 } ( 1 } ( זו קבוצה בת 3 איברים ) . ( 1 , 2 , 3 , 4 , 5 ,  } ( 2 } ( זו קבוצה אינסופית ) . ( 1 , 2 , 3 ,  , 100 } ( 3 } ( זו קבוצה בת 100 איברים ) . בדוגמאות ( 2 ) ו- ( 3 ) רשומים בין הצומדיים רק חלק מאיברי הקבוצה . ברישום חלקי מעין זה משתמשים רק כאשר הוא מספיק כדי להבהיר באופן חד-משמעי מיהם כל איברי הקבוצה , כולל אלה שאינם רשומים , כלומר אלה שאותם מחליפות שלוש הנקודות המציינות ' וכך הלאה ' ( או ' וכך הלאה עד- ') . כשרושמים איברי קבוצה בין צומדיים , אין חשיבות לסדר בו האיברים נרשמים ; שינוי הסדר אינו משנה את הקבוצה . למשל , { 1 , 2 , 3 ,  , 100 } = { 100 , 99 , 98 ,  , 1 } שהרי כל איבר של הקבוצה השמאלית שייך גם לקבוצה הימנית ולהיפך . כמו-כן , אין חשיבות לשאלה כמה פעמים אותו איבר רשום בתוך הצומדיים . למשל , את קבוצת הספרות של המספר 101 אפשר לתאר כך : { 1 , 0 , 1 } הבוחן לשוויון קבוצות מבטיח , { 1 , 0 , 1 } = { 1 , 0 } = { 0 , 1 } אחת הדרכים המקובלות לתאור קבוצה היא באמצעות תכונה שמאפיינת את איבריה , כלומר בעזרת בוחן להשתייכות אליה . למשל , את הקבוצה { 1 , 2 , 3 ,  , 100 } אפשר לתאר כקבוצה , שאיבריה הם המספרים השלמים , x המקיימים . 1 ≤ x ≤ 100 ובסימנים , { x מספר שלם , 1 , 2 , 3 ,  , 100 } = { x : 1 ≤ x ≤ 100 } 1 במתמטיקה , המשמעות של המילה ' או ' היא ' זה או זה או שניהם ' . עורכי-דין נוהגים לציין את המשמעות הזאת באמצעות ' ו / או ' .

האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help