sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

אם הוא מבוגר יכולה רשת זו להיות משפחתו , חבריו , מצבור הרשתות והקשרים הקרובים והאינטימיים שבהם הוא עובד או שבהם צרכיו לאהבה ולהכרה מקבלים מענה , והמקום שבו מניעים כמו יריבות , תחרות ושנאה ממלאים תפקיד . אם הדבר אפשרי , בחינה של האנשים הרלוונטיים ביותר המעורבים בקונפליקט מסוים היא צעד אבחון רב ערך שחוסך זמן , גם אם לאחר מכן מתקבלת החלטה לטפל באותם מעורבים באופן אינדיבידואלי או במסגרת אנליזה קבוצתית . מכאן שבטיפול משפחתי גלומות אפשרויות רבות . אולם מצאתי כי לעתים קרובות הזיקות הפנימיות בין בני המשפחה אינן מאפשרות ליישם כלפי כולם גישה כנה , יסודית , מעמיקה וחושפת . אני מתרשם יותר מהערך האבחוני של צפייה במשפחות יחד , ומעדיף מצב של קבוצה אנליטית לטיפול עצמו . בקבוצה האנליטית משפחת המקור מיוצגת בדרך של העברה , ואילו הקבוצה התרבותית מגולמת במטריקס , ככל שזה משותף וצריך להיות משותף מלכתחילה . זהו ה ' מטריקס הבסיסי ' . הרשת האופרטיבית היא קבוצת הטיפול עצמה . ה ' מטריקס הדינמי ' מתפתח עם התקדמות הטיפול . אם אנו צועדים מעבר לסיטואציה הפסיכואנליטית המסורתית — מטפל ומטופל — לקראת הקבוצה , אנו נחלצים מאחד התנאים המוקדמים ההכרחיים בטכניקה הפסיכואנליטית , והוא הבידוד המוחלט של המטופל עצמו , הנחוץ כדי שנוכל לבחון מטופל זה רק בהתייחס לקשר שלו אלינו . אם אנו צועדים צעד שכזה לעבר הקבוצה , הסכמה הפשוטה ביותר היא המשפחה , בשל הקשר האינטימי שלה לקונפליקטים של המטופל . במקרה כזה כמובן , לחברי הקבוצה יש קשר אלה עם אלה . המקבילה של סיטואציה פסיכואנליטית אך בקבוצה תהיה סיטואציה אנליטית קבוצתית — כל דבר בקבוצה זו שייך אך ורק לקבוצה ; חבריה מנועים מליצור קשר מחוץ לקבוצה ואינם צריכים להיות בעלי משמעות אלה לאלה בחייהם מלבד בקבוצה . . 11 כאשר אנו מתייחסים לאדם כחיה חברתית בקונטקסט חברתי אנו מוכרחים לבחון מושגים מרחיקי לכת : למשל , מהו אינדיבידואל ? מהי תודעה ? מהי תודעה ? בוודאי כבר התברר כי איני חושב שהתודעה בבסיסה ממוקמת בתוך האדם כאינדיבידואל . אני חושב שסוג הקבוצה שלנו מראה זאת באופן מובהק . התודעה , שלרוב מכונה אינטרה פסיכית , היא נכס של הקבוצה , והתהליכים שמתרחשים במסגרתה מתקיימים בשל אינטראקציות דינמיות במטריקס תקשורתי זה . בהתאמה , איננו יכולים לבצע את ההבחנה הקונבנציונלית החותכת בין פנים לחוץ , או בין פנטזיה למציאות . מה שבפנים מצוי תמיד גם בחוץ , ומה שבחוץ מצוי גם הוא בפנים . עם זאת , מסיבות מיוחדות , קבוצות או אינדיבידואלים מסוימים עושים לעתים שימוש מודגש בהבדלים מעין אלו . דבר זה אינו נכון מבחינה פילוסופית אלא נובע מהתנהגות המונעת ממוטיבציה . אני סבור שטבעה האמתי של התודעה מצוי בצורך הבסיסי של כל אינדיבידואל בתקשורת ובקבלה במלוא מובן המילה . די כי נחשוב על השפה בלבד , שהיא חיונית כדי לקדם תקשורת מלאה בין אנשים . איש אינו יכול לרכוש שפה מבלי שתהיה לו היכולת לאמץ אותה למוחו . כך שזוהי המחשבה שלו , מה שעובר בזרם התודעה ' שלו ' , אבל בו בזמן זהו נכס משותף של הקבוצה , והתרבות הסובבת מכניסה אליו את האינדיבידואל כבר

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help