sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

. 9 מדוע אנו נכשלים ? יש לכך שני גורמים עיקריים . הגורם הראשון הוא ההתנגדות העצומה אצל אנשים לשינוי , ללמידה או לוויתור על מה שלמדו בעבר . הגורם השני הוא הצורך בפגיעה עצמית ובהרס עצמי . גורמים אלה הם אוניברסליים ויש בהם כדי להוסיף סבל לא נחוץ לסבל הכרוך ממילא בקיום האנושי . ייתכן שתסייע ההנחה המוקדמת כי החיים טומנים בחובם הנאה וסיפוק גדולים ועמוקים , אך על אלו מכביד סבל בלתי נמנע . המטרה של טיפול אמתי היא לסייע למטופל להימנע מסבל מיותר ולהימנע מלהביא על עצמו סבל שיש בו כדי להוסיף לעינוי העצמי ולחוסר המזל שהם מנת חלקו . המטרה אינה שחרור היכולת לסיפוק מיני — אם כי אין להמעיט בחשיבותו של צורך זה . . 10 כאשר אנו מתבוננים ברצינות על קבוצה כמסגרת ההתייחסות המהותית בפסיכולוגיה , אנו מבינים כי באופן בלתי נמנע , הפרט הוא רכיב שעוצב באופן דינמי על ידי הקבוצה שבה גדל . הדימוי הטוב ביותר לחשוב על הפרט כפי שאני מציע הוא כפיסה בדידה של פאזל . דמיינו נא כי פיסה זו היא תלת ממדית ומצויה באינטראקציה מתמדת עם פיסות אחרות . אם אתה נוטל את הרכיב היחיד ומוציא אותו מחוץ לקונטקסט הוא מתעצב ומשתנה , ולעתים מתעקם , בהתאם למקום שהיה לו ולחוויות שבהן התנסה בקבוצה . הקבוצה הראשונה היא לרוב המשפחה . משפחה זו , בין שנרצה בכך ובין שלא , משקפת את התרבות שבתוכה היא מתקיימת , ובהתאם מעבירה נורמות תרבותיות וערכים . התפתחות היחיד היא סיפור בהמשכים שתחילתו עוד לפני לידתו . התפתחות ליבידינלית ששיאה בתסביך אדיפוס הילדותי במובנו הקלאסי , מגוון מנגנוני ההגנה המתאימים לשלבים השונים — כל אלה נותרים נושאים בלתי ניתנים לערעור , אם כי לדעתי גם שלבים ליבידינליים ותגובות לתפקודי גוף מותנים תרבותית . ** אם כך , בסיפור בהמשכים זה הסופר אגו והאגו מתפתחים באותם תנאים עם האיד בתוך ההקשר המשפחתי . אני סבור כי ההתפתחות בשלביה המוקדמים מייצרת רבות מהתופעות שהדגישה מלאני קליין ( Melanie , ( Klein אולם אני תופס התפתחות זו כנגזרת מאינטראקציה כלל משפחתית ברמות הפרימיטיביות הללו . אם כך , אני סבור כי הבעיות האנושיות הבסיסיות שבהן עסוקה הפסיכואנליזה הן נמסרות יותר ומולדות פחות , אם כי אף אחת משתי האפשרויות אינה ניצבת בודדה לעולם . אפילו ילד קטן יכול לחוש רגשות מורכבים כאשר אלה מיוצגים ומועברים אליו , גם אם באופן לא מודע , על ידי הוריו , אחיו , אחיותיו וכיוצא באלה . נורמות וערכים אלה חקוקים בפרט ; הם המעצבים את האגו ואת הסופר אגו עוד בתחילת החיים והם מדהימים בכוחם . אני מאמין כי המנגנונים הפסיכוטיים פועלים בכולנו , וכי מנגנונים דמויי פסיכוזה ומנגנוני הגנה מיוצרים בשלבים מוקדמים מאוד . עם זאת , אין פירושה של קביעה זו כי מחלות פסיכוטיות והפרעות פסיכוטיות המתפתחות בהמשך החיים משמעותן רגרסיה לאותם שלבים מוקדמים , כפי שנטען בקשר לנוירוזות ולתגובות נוירוטיות . לאור הדברים הללו , הגיוני לשאול באיזה אופן שונה האדם המגיע לקבל טיפול מזה שאינו מגיע . שאלה מסובכת זו יכולה לקבל תשובה רק בקונטקסט של רשת הקשרים של חייו . Foulkes , S . H . ) 1972 ( . Oedipus conflict and regression . International Journal of ** . GroupPsychotherapy 22 , 15–3

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help