sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ג . הדרכים שבאמצעותן יכולים חברי הכנסת להגשים את זכויות האדם 104 ( 1 ) ג הליך החקיקה : חקיקת הזכויות והכרה בהשפעות החקיקה על זכויות האדם 105 ( 2 ) ג לאחר החקיקה : מעקב אחר יישום החוקים 106 ( 3 ) ג לא רק חקיקה : הקמת מנגנוני הגנה פרלמנטריים ושלטוניים בתחום זכויות האדם 107 . 2 פגיעה או הגבלה של זכויות בחוק או לפי חוק : דרישת ההסמכה ועקרון ההסדרים הראשוניים 109 א . מהי דרישת ההסמכה ? 109 ב . הדרישה להסמכה בחוק או לפי חוק כדי להתיר פגיעה בזכויות אדם 110 ג . חוק העונה על דרישת ההסמכה : אמות המידה להסמכה ראויה לפגיעה בזכויות 111 ד . ההבדל בין פגיעה בחוק לפגיעה לפי חוק 116 ה . היקף שיקול הדעת שניתן להעביר לידי הרשות המבצעת : עקרון ההסדרים הראשוניים 118 ו . מתי חלה חובה לקבוע הסדרים ראשוניים בחקיקה ראשית ? 120 ( 1 ) ו החוק משקף פגיעה בזכויות חוקתיות 120 ( 2 ) ו החוק משפיע על חיי הפרט והכלל 120 ( 3 ) ו החוק עוסק בשאלות יסוד השנויות במחלוקת חברתית 121 ( 4 ) ו יישום החוק כרוך בהחלטות הנוגעות לחלוקת תקציבים ומשאבים ברמה הלאומית 121 ( 5 ) ו החלטה על הקצאת משאבי טבע 122 ז . האם ניתן להעביר סמכות לקביעת הסדרים ראשוניים ? 122 ( 1 ) ז מומחיות מיוחדת של הרשות או של המאסדר 122 ( 2 ) ז הסדרים מיוחדים הנתונים לשינויים תכופים 123 ( 3 ) ז דחיפות מיוחדת והסדר זמני 123 ח . אילו אילוצים מטילה הדרישה שהסמכה לפי חוק תהיה מפורשת ? 123 ( 1 ) ח הסמכה הקובעת אמות מידה כלליות לעומת הסמכה מפורטת פחות 124

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help