sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

שער ראשון : ההתפתחות והחזון של תחום העבודה החינוכית-טיפולית עם ילדים ומתבגרים במצבי סיכון בישראל ובעולם בפרק הראשון בשער זה מובא מידע עשיר על אודות דרכי התפתחותו של תחום מקצועי חדש זה שהספר עוסק בו – הן בהקשר ההיסטורי הכללי הן בהקשר הישראלי . בפרק שכתבו עמנואל גרופר , שלמה רומי ומירב סלקובסקי , נסקרת דרך ההתפתחות הייחודית לישראל של שירותים לקידום ילדים ובני נוער במצבי סיכון ומצוקה , לרבות השינויים שחלו במהלך השנים במונחים המשמשים בשיח המקצועי והציבורי על אודות ילדים ובני נוער בסיכון . הפרקים השני והשלישי בעלי אופי ייחודי . ייחודם הוא בכך שהם עשויים לעורר בקרב הקוראים שאלות מהותיות באשר לתחום של עבודה עם ילדים ובני נוער בסיכון . אנו מקווים כי הקריאה בפרקים האלה ובשערים הבאים של הספר תאפשר לקוראים לחפש תשובות לשאלות הללו או רמזים אשר יסייעו להם להשיב להן . הפרק השני בספר , " נוער במצבי סיכון במשך שנות דור – פרספקטיבה של חוקר , " מבוסס על ריאיון מקיף שקיימו עורכי הספר עם פרופסור חיים אדלר , חתן פרס ישראל לחינוך , אחד מראשוני החוקרים את סוגיית הנוער במצבי מצוקה וסיכון בישראל , ואדם בעל מעורבות חברתית עמוקה ברמת המחקר ובעשייה בשדה החינוך גם יחד . את הפרק השלישי בספר כתב מיכאל וינקלר , פרופסור לפילוסופיה של החינוך באוניברסיטת ינה ( Jena ) שבגרמניה . מאמר זה , אשר הכותרת שהענקנו לו היא " מהותו הפילוסופית של העיסוק החינוכי-טיפולי לפי גישת הפדגוגיה החברתית , " פורסם לראשונה בגרסה אנגלית . בשל ייחודו ואיכותו של המאמר ביקשנו את אישורו של פרופסור וינקלר לתרגמו לעברית ולפרסמו בספר זה , והוא נענה ברצון לבקשתנו . יש לציין שהנוסח העברי אינו תרגום מילולי מדויק של המאמר ; התרגום לעברית חייב עיבוד , התאמה של התוכן ושכתוב מעמיק ( כולל שינוי שם המאמר ) כדי שהמסר של המחבר יובן כהלכה . את העיבוד והשכתוב ערך ד"ר עמנואל גרופר . Winkler , M . ( 2009 ) . Why modern societies need social pedagogy more 1 than social work . In E . Grupper , J ,. Koch , & F . Peters ( Eds . ) , Challenges for child and youth care : A Israeli-German dialogue ( 31-12 ) . Jerusalem : EFSHAR Association ; Frankfurt , Germany : Eingenverlag-IGfH .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help