sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:90

לעומת זאת מחקרים רבים מראים שהורים מקבוצות לא דומיננטיות נוטים להיות מעורבים בבית הספר פחות מאשר הורים מקבוצות דומיננטיות ( ראה למשל Robinson & Harris , . ( 2014 ; Henderson & Mapp , 2002 ; Hill , 2011 הורים מקבוצות מעוטות משאבים חברתיים וכלכליים , מדווחים שמעורבותם בבית הספר מצומצמת בהשוואה להורים מהקבוצה הדומיננטית ומאופיינת באדישות ופסיביות Lareau , 1987 ; Lareau , 2003 ; Huntsinger )& . ( Jose , 2009 אורבך ( Aurbach , 2007 ) מראה שככל שלמשפחה יש פחות ידע בשפת המקום ופחות היכרות עם מערכת החינוך , כך התמיכה בילד מתבטאת יותר בעידוד הילדים ופחות במעורבות פעילה בבית הספר . בשל היתרונות החברתיים שיש לקבוצות הדומיננטיות יש ביכולתן לבוא בדרישות מגוונות מבית הספר ולסנגר על ילדיהם . למשל , לבני המעמד הבינוני יש הכוח והמשאבים לפעול ביעילות כדי לעצב את תכנית הלימודים המוצעת לילדיהם ולדאוג למימוש למידה ברמה גבוהה . כמו כן , בשל היכרותם הרבה עם מערכת החינוך ועם חומר הלימודים , הם יכולים לתמוך בילדיהם באמצעות פעילויות הקשורות ללמידה ולעזור להם בקידום הישגיהם הלימודיים , להפגין ציפיות גדולות מהישגיהם הלימודיים , לעזור להם בתכנון המשך ללימודים אקדמיים בעתיד . ( Hill & Tyson , 2009 ) הם גם יכולים לדבר עם מורים ולנצל קשרים חברתיים כדי להשפיע על תהליכים בבית הספר . מעורבות של הורים מהמעמד הבינוני תורמת לרווחתו של ילדם , אך היא גם מהווה אמצעי לשמירת מאזן הכוחות בינם לבין המורים . כפי שניתן ללמוד מהסקירה של בקואדנו לופז ועמיתיה Baquedano-L pez , ) , ( Alexander & Hernandez , 2013 היחסים בין בית הספר להורים ממעמד בינוני גבוה יכולים להיות מלווים במתחים וקונפליקטים לא מעטים , בביקורת כלפי בית הספר ובפיקוח של הורים על עבודתם של מורים . יחד עם זאת , מספר חוקרים ( Cousins & Mickelson , 2011 ; Auerbach , 2009 ; 2010 ) מותחים ביקורת על התפיסה לפיה הורים מקבוצות מיעוט יכולים פחות להיות מעורבים בחינוך הממוסד באופן שיועיל לילדיהם . מחקריהם מראים שכאשר מתקיימים תנאים מתאימים לקשרים יעילים עם בית הספר , גם הורים מקבוצות לא דומיננטיות מגלים מעורבות בבית הספר . כך למשל , הורים ממוצא אפרו אמריקאי שיש להם גישה נוחה לאנשי החינוך , הידע על תכנית הלימודים זמין להם , והיחסים בינם ובין אנשי החינוך מתנהלים בצורה נעימה ונוחה – יהיו מעורבים בבית הספר באותה מידה כמו הורים מהקבוצה הדומיננטית . הסברים להבדלים במעורבות הורים הספרות המחקרית מציעה מספר הסברים להבדלים במעורבות הורים בין הקבוצות השונות , הסברים שחלקם לוגיסטיים וחלקם תרבותיים . ההסברים המתייחסים לאמצעים לוגיסטיים מדגישים את החסך באמצעים אלו ( למשל העדר תחבורה או זמן ) ובמשאבים כספיים , ח ֲ ס ָ רים המקשים על הורים להיות מעורבים בבית הספר . הסבר זה נוגע בעיקר לקבוצות מעוטות משאבים כלכליים . כצפוי נמצא קשר חיובי בין משאבים

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help