sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:88

ניתן ואף צריך לקיים חינוך לרב תרבותיות , בין השאר דרך תכניות הלימודים הבסיסיות ובהן הבנת התרבות , הוקרת תרבויותיהן של קבוצות שונות וכן הכשרה לחיים בתוך חברה רבגונית ( אבו סעד , . ( Watkins , 1994 ; 2007 רווחיה העיקריים של הרב תרבותיות בחינוך כוללים רלוונטיות גבוהה יותר של תכנים והתנסויות חינוכיות , וכן טיפוח של תרבות דמוקרטית . חינוך לרב תרבותיות במערכת החינוך עשוי לשמש גם אמצעי הגנה מפני גזענות , שוביניזם תרבותי ואתנוצנטריות לא ראויה , ואף לצמצם את הסיכויים לצמיחת אימפריאליזם תרבותי ( אבו סעד , . ( 2007 , 2011 הורים מתייחסים לחינוך כאל ערך חשוב עבור ילדיהם ורואים בו אמצעי משמעותי לניע וּ ת חברתית . החשיבות הרבה המיוחסת לחינוך קיימת בכל שכבות האוכלוסייה , גם בקרב קבוצות חברתיות לא דומיננטיות , כגון קבוצות מיעוט אתני , ובקרב הורים בעלי השכלה נמוכה , המפגינים ציפיות גבוהות להצלחה אקדמית של ילדיהם במערכת החינוך ואף מעודדים את הילדים בכיוון זה ( פלטי , ; 2014 רואר סטריאר , Ryan , Casas , Kelly-Vance , Ryalls ; 2010 . &( Nero , 2010 לכך יש השפעה על הצלחה בפועל של ילדיהם במערכת החינוך Robinson ) . &( Harris , 2014 לדוגמה , בקרב תלמידים בארצות הברית שמוצאם לטיני או אסייתי נמצא שציפיות גבוהות של ההורים להצלחה בלימודים מובילות למוטיבציה פנימית ולמחויבות רבה יותר ללימודים אצל הילדים . זאת ועוד , נמצא כי הורים אסייתיים אמריקאים הם בעלי ציפיות גבוהות יותר מאשר הורים ״לבנים״ , ונמצא קשר חיובי בין הציפיות האלה לבין התפיסה המריטוקרטית , לפיה עבודה קשה מביאה להישגים . ( Usher & Kober , 2012 ) גם במחקרים שבחנו אוכלוסיות מהגרים נמצא שילדים ממשפחות שבהן ההורים מעבירים מסרים על חשיבותן של עבודה קשה ורכישת השכלה מגיעים להישגים לימודיים גבוהים יותר Hill &) . ( Torres , 2010 מגמה זו נצפתה גם בקרב בני המעמד הנמוך . אחד הביטויים לחשיבות שמייחסים הורים לחינוך הוא המעורבות וההשקעה שלהם בחינוך ילדם . מעורבות בבית הספר , העומדת במרכז פרק זה , היא רק מרכיב אחד ב ַ מ ִ כלול של מעורבות הורים בחינוך הממוסד . מעורבות ההורים גדלה בשנים האחרונות בין השאר בשל הידע הרב שנצבר בנושא ההשפעה החיובית של מעורבות הורים בחינוך ילדיהם בבית ובבית הספר , כפי שהדבר הוצג בהרחבה בפרק המבוא . זה המצב גם בקרב קבוצות מיעוט אתני או ממעמד נמוך שהן הקבוצות הלא דומיננטיות בחברה . על בסיס עבודות שסקר ג׳יינס ( Jeynes , 2003 ) נמצא קשר בין הישגי התלמידים ובין מעורבות של משפחות מקבוצות מיעוט אתני ( קרי : אפרו אמריקאים , אסייתיים אמריקאים ומשפחות מאמריקה הלטינית . ( ממצא זה א וּ שש בסקירות מטא אנליטיות עדכניות , ( Hill & Tyson , 2009 ; Jeynes , 2012 ) שהבחינו בין סוגים שונים של מעורבות הורית והראו כי סוגים שונים של מעורבות כזאת מקדמים הישגים שונים של תלמידים . החידוש העיקרי בסקירות אלו היה התובנה שלקידום תלמידים ממוצא אתני שונה וממיצב חברתי כלכלי שונה נדרשים סוגים שונים של מעורבות הורית . כך למשל התברר כי אצל תלמידים שחורים או היספנים – אך לא אצל לבנים – נמצא

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help