sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:83

לגלוש ולהפוך לקבוצה חברתית , מהלך שחלק מההורים רואים כמטרה לא רצויה שבאה על חשבון המסרים המקצועיים . כך למשל , מורה באחת הקבוצות ציינה ששימוש בפייסבוק מזכיר במידה מסוימת תחליף לאתר בית הספר . היא הביאה דוגמה שבה באמצעות הקבוצה התקיימה העברת מסרים לכ 100 הורים של כל תלמידי השכבה , כולל עדכונים שוטפים על פעילויות שונות של בית הספר כגון טיולים וסיורים של הכיתות . סיכום ומסקנות אף על פי שפרק זה עוסק בעיקר בערוצי תקשורת חדשים , חשוב לחזור ולהדגיש שגם בעיני מורים והורים אין תחליף להמשך קיומם של ערוצי תקשורת פנים אל פנים הכוללים שיחות אישיות ביוזמת הורים או מורים , אסיפות הורים בתחילת השנה ואסיפות סוף שליש . מפגשים אלו מאפשרים קשר קרוב ויצירת אמון ויחסי עבודה מקצועיים בין ההורים למורים . מרבית המחקרים רואים בחדירה של ערוצי תקשורת חדשים תופעה חיובית , שנועדה להגביר את מעורבות ההורים אך בשום פנים ואופן אינה מהווה תחליף לתקשורת פנים אל פנים . מסקנה חשובה מסקירת הספרות היא שתקשורת באמצעות דואר אלקטרוני יכולה להיות שימושית לקשר סדיר ושוטף בין הורים לבין מורים בנושאים שהם ספציפיים , פשוטים ונקודתיים . הכוונה כאן בעיקר להתעדכנות סדירה של ההורים בעניין ציונים במבחנים ספציפיים , מטלות שעל התלמיד לעשות בשיעורי בית והודעות על פעילויות כיתתיות ובית ספריות . יתר על כן , מהדיון בספרות עולה שתקשורת באמצעות דואר אלקטרוני אינה נתפסת כמתאימה לעיסוק בנושאים מורכבים יותר כגון נושאים הקשורים להסתגלות החברתית של התלמיד בבית הספר , בעיות משמעת ודיונים ממושכים יותר על ההתקדמות של התלמיד בלימודים . במקרים אלה תקשורת באמצעות דואר אלקטרוני יכולה לסייע מאוד לקביעת מועד למפגש פנים אל פנים של הורים , מורים ותלמידים . תקשורת פנים אל פנים , המאפשרת לשאול שאלות הבהרה ולהסביר באופן מעמיק יותר את הנושאים האלה , מתאימה יותר ויש לעודד אותה . אשר לתקשורת בין הורים למורים באמצעות דואר אלקטרוני , הספרות מזהירה מפני שימוש יתר בערוץ זה במקרים שמוקד העניין הוא ציונים . שימוש בדואר אלקטרוני נועד בראש ובראשונה להדגיש את תהליך הלמידה : ( Thompson , 2009 ) להזכיר צורך בהכנה של חומר לימוד בבית ובביצוע של שיעורי בית ולהפנות למקורות מידע נוספים לצורך השלמת מטלות . שימוש כזה הוא גורם חיובי בתהליך הלמידה של תלמידים . ( Thompson , 2009 ) הן מורים והן הורים מדגישים ששימוש כזה בדואר אלקטרוני , שימוש התומך בתהליך הלמידה עצמו , הופך את המורים לנגישים יותר להורים ובכך יש יתרון גדול . עם זאת יש להדגיש בפני ההורים שמורים מקיימים דו שיח עם הורים מכל הכיתה , מצב שעלול לעכב את התשובה וגם לגרום עומס על המורים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help