sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:81

מחקר זה בדק גם את תגובות התלמידים לתקשורת הישירה בין ההורים למורים . באופן כללי המסקנה היא שתלמידים מגיבים בצורה שלילית לתקשורת זו . הם חשים שהתקשורת הישירה ללא שיתופם מהווה פגיעה בדימוי העצמי שלהם ובעיקר ברמת האחריות שהם מגלים בלימודיהם גם אם הם נתקלים בקשיים . למשל , היו מקרים שבהם הורים פנו לילדים לשאול מה קורה בבית הספר והמתבגרים אמרו להם לפנות למורים בדואר אלקטרוני כי דעתם שלהם ממילא אינה נחשבת . בעיקר הייתה תחושה שהתקשורת הישירה בין הורים למורים מסתירה מהתלמידים מידע ואינה משתפת אותם . ( Thompson , 2008 ; Thompson , 2009 ) ערוצי תקשורת באמצעות מכשירים ניידים ערוצי תקשורת חדשים נוספים הם רשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק , ווטסאפ ( המשמש להעברת מסרים מיידים , תמונות וקטעי וידיאו , ( טוויטר ועוד . רשתות חברתיות הן כינוי לסביבות ברשת הכוללות מגוון של כלים ואמצעים מקוונים המאפשרים יצירה ושימור של קשרים בין גולשים עשרים וארבע שעות ביממה , שבעה ימים בשבוע . חלק ניכר של התקשורת בין הורים למורים ברשתות החברתיות בכלל ושל העברת מסרים מיידים בפרט מתבצע באמצעות טלפונים חכמים . תקשורת באמצעות מכשירים ניידים אמנם מגדילה את הנגישות של המורה להורה , את הנוחות של העברת מידע בין הצדדים ואת שכיחות התקשורת , אולם חשוב לזכור שקיימים מחסומים שיכולים להפוך אותה לבלתי יעילה . ראשית , הנגישות הפיזית למכשירים ניידים או הבעלות עליהם אינן רווחות בכל הציבור בישראל , כך ששימוש בערוצי התקשורת האלה עלול לפגוע בתקשורת עם הורים מקבוצות חלשות מבחינת סטטוס חברתי . חלק מהאוכלוסייה אינו רוכש טלפון חכם ממניעים של מסורת ודת , וחלקים אחרים בגלל מחסומים כלכליים . כל בית ספר חייב לבדוק את הנגישות של מכשירים ניידים בטרם קבלת החלטה על אימוצם כערוץ תקשורת . בעיה נוספת היא שיכולה להיות נגישות אך יחד איתה הימנעות משימוש או הימנעות משימוש ביישומונים מסויימים . הימנעות זו תיתכן גם כשעומד לרשות המשתמש טלפון חכם . מחקרים רבים הצביעו על כך שרכישת טכנולוגיה אינה מבטיחה אוטומטית את השימוש במלוא האפשרויות שבה , ולעתים המשתמש מאמץ רק פעולות מעטות מתוך סך כל הפעולות האפשריות . במחקרים אלו נמצא שאימוץ הטכנולוגיה תלוי בתפיסה סובייקטיבית של קלות השימוש בה ושל יעילותה . לכן הצורך להגדיר את מטרותיה של מערכת טכנולוגית ואת יתרונות השימוש בה הוא תנאי להטמעתה . כאן חשוב לציין שבית הספר הוא גורם חשוב בבנייה של עמדות תומכות בשימוש בטכנולוגיה ניידת לצורך קשר מורה-הורה . קיימת חשיבות רבה לתיאום ציפיות ולהגדרת מטרות השימוש בטכנולוגיה . בית הספר צריך להוביל את היזמה , כי כשבית הספר משתמש בטכנולוגיות על מנת להעביר הודעות להורים ונותן הסבר על היתרונות שלהן להורים , גדלים הסיכויים שההורים יאמצו אותן Ho , Hung ) . &( Chen , 2013

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help