sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:78

של הורים על פעילות ילדיהם וההתחברויות שלהם . ( Statin & Kerr , 2000 ) את הידע הזה ניתן להשיג בכמה דרכים . דרך אחת היא איסוף ישיר של מידע על המתבגר . הורים פונים לבית הספר או לחברים של הילדים , ועושים שימוש בתוכנות מחשב על מנת לגלות מה ילדיהם עושים , עם מי הם מתרועעים והיכן הם גולשים . דרך שנייה היא שיחה עם הילד , פנייה אליו שימסור מידע ויגלה את שמות החברים ואת המתרחש בבית הספר . דרך שלישית היא כאשר המתבגר , במסגרת היחסים הקיימים עם הוריו , מתוך רצון פרטי ואישי , מספר על החוויות שעוברות עליו , על המקומות שבהם הוא מבלה ועל אנשים שאיתם הוא מתחבר Kerr , Statin ) . &( Burke , 2010 מחקרי אורך כמותיים , שהתבססו על מידע שנאסף לאורך שנתיים על כ 900 בני נוער והוריהם גילו שההשפעה של שלוש הדרכים השונות לרכישת מידע על המתבגר קשורה באופן שונה עם הישגיו בלימודים ועם מידת המעורבות שלו בפעילות אנטי חברתית . לפעילות ישירה של הורים לאיסוף מידע מחברים ומורים ללא שיתוף הילד היה קשר חיובי עם קשיים בהסתגלות בבית הספר , עם הישגים בלתי מספקים בלימודים ואף עם התנהגות בלתי חברתית . ( Kerr , Statin & Burke , 2010 ) אולם נמצא קשר חיובי גם בין גילוי מידע מרצון על ידי המתבגר ובין הישגיו בלימודים והסתגלותו לבית הספר ולקבוצת השווים . לאור ממצאים אלה חשוב להעריך מחדש את התרומה של מערכת משו״ב . צריך לומר שקיימת הבנה רבה לצורך של בית ספר לנהל מערכת מידע ממוחשבת שתאפשר לעובדי הוראה להכניס בזמן אמת , עבור כל תלמיד בבית הספר , נתונים על נוכחות בבית הספר , ציונים בבחנים ובמבחנים והגשת עבודות בית . אין ספק שמערכת זו תורמת ליכולת לזהות הישגים וגם קשיים ברמת בית הספר , השכבה , הכיתה והתלמיד . כמו כן , שימוש במערכת על ידי עובדי הוראה מאפשר מעקב שנעשה בקלות ולאורך זמן וכולל הסקת מסקנות על שינויים נדרשים בדרכי הוראה , זיהוי צורכי תגבור לימודיים וכד׳ . ההסתייגות שלנו נובעת מעצם השימוש במערכת ככלי תקשורת בין עובדי הוראה ובין תלמידים , ויותר מכך - בין הורים ובין מורים . לאור הממצאים שעלו ממחקרים עדכניים , נראה שעדיף שכל מידע הקשור להישגים לימודיים ולנוכחות התלמיד בבית הספר לא יגיע להורים באופן ישיר , אלא בצורה מתווכת על ידי המתבגר , שתהיה לו הזדמנות גם להכין את עצמו לקראת שיחה עם הוריו וגם לדעת מראש באיזה מידע מדובר . חשוב לנו להדגיש שאין אנו מתנגדים לשימוש במערכת משו״ב בית ספרית המאפשרת איסוף מידע על ציונים ונוכחות בזמן אמת וכן שיתוף של המידע הזה עם צוות בית הספר . אנו מבקשים רק לשקול לעומק את השימוש באותו חלק של המערכת המיועד להורים תוך התייחסות ביקורתית למקומם של התלמידים ולזכותם לפרטיות . דואר אלקטרוני קבוצות מיקוד שוועדה זו הזמינה ומחקרים בעולם מלמדים שדואר אלקטרוני הוא ערוץ התקשורת השכיח ביותר בין הורים למורים , כפי שציין הרוב המכריע של המשתתפים בקבוצות המיקוד – הורים , ומורים מבתי ספר על יסודיים ( קורץ , . ( 2014

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help