sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:176

לקונפליקטים בין הורים לצוותי חינוך . בחוק הוגדרו שלושה מנגנונים ליישוב סכסוכים : הליך שימוע , גישור ופגישות פתרון . הליך שימוע הוא הליך דמוי משפטי שבמסגרתו קצין שימוע מכריע במחלוקת בין ההורים לבין מחוז בית הספר . המגשר עוזר לצדדים לשאת ולתת ומנסה להקל עליהם להגיע ליישוב מוסכם של המחלוקת . פגישת פתרון נועדה לסיים את הסכסוך לפני הליך השימוע והיא אמורה להתקיים בשבועיים שלאחר הגשת התלונה . תהליכים אלה תגובתיים בכך שהם מתרחשים רק לאחר שהקונפליקט הופיע והסלים . מדינות ומחוזות בתי ספר בארצות הברית ניסו אסטרטגיות חדשניות ומגוונות להתמודדות עם קונפליקט לפני שהוא מתגלה או מיד עם הופעתו . אסטרטגיות אלה מקדמות שיתוף פעולה ומונעות מתחים הקשורים לתהליכי גישור ושימוע . בין אסטרטגיות אלה : הכשרות משתתפים ובעלי עניין – מתן כלים להורים , מחנכים ונותני שירותים לשיפור יכולות דיאלוג ומשא ומתן , מניעת הסלמה של קונפליקטים והגברת היכולת לפתור קונפליקטים עתידיים ביסוס תהליכים משותפים – כגון מועצת בעלי עניין הפועלת תוך שיתוף פעולה בנושאים שונים הקמת מנגנון תמיכה בין הורי – הורים מספקים הכוונה , תמיכה ומידע להורים אחרים שיש להם ילדים בעלי צרכים מיוחדים . מינוי מנהל מקרה – שעונה על שאלות משפטיות המתעוררות אצל ההורים וחוקר את הקונפליקט במטרה לזהות ולהמליץ על הפתרון המתאים ביותר לסיום המחלוקת מינוי מתווך טלפוני - המסייע בהבהרת הבעיה ובבחינת דרכים חלופיות לפתור את הקונפליקט מיד כשהקונפליקט מזוהה מינוי מסייע - IEP המנהל את הדינמיקה של הפגישה כדי להבטיח שהמשתתפים פועלים בכבוד , שנקודות המבט של כל המשתתפים נשמעות ושהמשתתפים מתמקדים בפעולות עתידיות גישור - בגרסאות מעט שונות מבחינת מספר המגשרים והכשרתם ומבחינת היקף הפגישות המשותפות לעומת הנפרדות . הסקירה תציג גישות שונות לגישור – גישור פרגמטי , טרנספורמטיבי ונרטיבי מינוי נציב תלונות – Ombudsperson צד שלישי החוקר תלונות , מציע פתרונות ונושא ונותן עם הצדדים באופן אקטיבי יותר ממגשר או ממסייע ביצירת הפתרון הקשבה לדעה של צד שלישי או יועץ – התייעצות עם מומחה מתחום המשפטים או החינוך המיוחד בכדי ללמוד על הטיעונים שלהם

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help