sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:68

להחליף דעות , להגביר את הנגישות של המורים לפניות של ההורים ולעדכן במצב הלימודים של התלמידים . מעורבות הורים מתרחשת בצורה טובה יותר כאשר קיימת תקשורת שוטפת ויעילה ביניהם לבין המורים . ( Dempsey-Hoover , Whitaker & Ice , 2010 ) בשנים האחרונות , עם התרחבות השימוש בטכנולוגיות חדשות של תקשורת ומידע , גבר השימוש בערוצי תקשורת אלו בין ההורים למורים . במושג ׳טכנולוגיות תקשורת חדשות׳ הכוונה לערוצי תקשורת כגון מחשב או טלפון חכם , המבוססים על רשת האינטנרט . בהקשר של ערוצי תקשורת נתמכי אינטרנט נדון בשימוש מערכת תקשורת בית ספרית נתמכת על ידי אתר בית הספר ( כגון משו״ב , ( בדואר אלקטרוני וברשתות חברתיות . בדיון בטכנולוגיות הנתמכות על ידי טלפון נייד נעסוק בעיקר בשירות של מסרונים ( SMS ) והודעות ווטסאפ . מכיוון שערוצי התקשורת החדשים מאפשרים העברת מסרים ישירה – ללא תיווך של התלמידים , מכל מקום ובכל שעות היום – השימוש בהם מגביר במידה משמעותית את הזמינות ההדדית בין ההורה למורה . בפרק זה נעמוד על המאפיינים של תקשורת בין הורים למורים בעידן של חברת מידע , ועל סוגי תקשורת שקיימים כיום בבתי הספר . המטרה העיקרית בסעיף זה היא להציג כמה מסקנות מהמחקר האמפירי לגבי התאמתו של כל ערוץ לסוגי הקשר השונים בין מורים להורים . הנחת היסוד היא שתקשורת בין הורים למורים היא תהליך של החלפת מידע , גיבוש הסכמות , שיתוף בתהליך החינוכי , תיאום פעולות , מילוי צרכים של הצדדים השונים והדגשה אפקטיבית של מטרות חינוכיות . הספרות מציינת שעל מנת ליצור תקשורת אפקטיבית בין מורים להורים , חשובה היזמה של המורים . עליהם ליצור בשכיחות גבוהה קשר עם ההורים ולעודד אותם להיות מעורבים הן בפעילות הבית ספרית והן בתהליך הלמידה של הילדים Ho , Hung &) . ( Chen , 2013 במובן זה התקשורת בין מורים להורים צריכה להיות חיובית ותומכת , כך שתוכל ליצור הזדמנויות לשיתוף פעולה ולעודד המשך של תקשורת הדדית . חשוב לומר שלמרות התחושה הקיימת בציבור , לפיה נגישות לרשת האינטרנט ושימוש בטלפונים חכמים הם אוניברסליים , הנתונים העומדים לרשותנו מצביעים על הבדלים משמעותיים בין קבוצות שונות באוכלוסייה , הן בנגישות לרשת האינטרנט והן בשימוש במכשירים החכמים . הידיעה על פערים אלו חשובה מכיוון שהיא מגדירה את אוכלוסיית היעד שיכולה ליהנות מתקשורת מסוג זה לעומת אוכלוסייה שיכולה ליהנות רק מתקשורת פנים אל פנים או מתקשורת באמצעות דיוור רגיל ( מכתבים או מ ַ ח בּ רת כיתה . ( פערים דיגיטליים : בדיון על תקשורת נתמכת טכנולוגיה יש להביא בחשבון שבישראל קיימים ״פערים דיגיטליים״ . פער דיגיטלי מסדר ראשון הוא ההבדל בין יכולתן של קבוצות בחברה להשתמש בטכנולוגיות של מידע ותקשורת כגון רשת האינטרנט וטלפונים חכמים . פער דיגיטלי מסדר שני הוא פערים הקיימים במיומנויות השימוש במחשב בין קבוצות שיש להן אפשרות להשתמש בטכנולוגיות אלו . לגבי פערים דיגיטליים מסדר ראשון , בישראל קיימים נתונים מעודכנים יחסית . מתברר של 80 % ממשקי הבית בישראל יש מחשב ביתי , אך

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help